Jste připraveni? Volkswagen I.D. Vizzion nemá volant ani pedály | E15.cz

Jste připraveni? Volkswagen I.D. Vizzion nemá volant ani pedály

Martin Jurča - VTM.cz

Do roku 2025 by chtěl Volkswagen jen v Číně prodat alespoň 1,5 milionu elektromobilů. K dosažení takového výsledku však bude německá automobilka potřebovat nejen odpovídající zdroje, ale i jasnou vizi. A právě tu představila na ženevském autosalonu. Konkrétne jde o koncepční vůz I.D. Vizzion.

Vizzion je po hatchbacku, SUVčku a mikrobusu teprve čtvrtým přírůstkem do rodiny modelů I.D. Přestože se jednoho dne má stát vlajkovou lodí, některé prvky mu úplně chybí. Třeba palubní deska. Pedály. Volant...

Sedan s pohonem na všechna čtyři kola totiž není jen elektrický, ale také plně autonomní. Pátý (nejvyšší) stupeň zajišťují kamery, lasery, radary i ultrazvukové senzory, které by měly zvládnout monitorovat jakoukoliv cestu za každého počasí.

Vy tak budete moci nerušeně odpočívat či pracovat. Tedy až poté, co „digitální šofér“ identifikuje vaši tvář a prostřednictvím tzv. sebevražedných dveří vás vpustí do interiéru. Ten je pojatý coby salónek (na auto poměrně prostorný) s kobercem a čtyřmi ergonomicky tvarovanými sedadly.

Aspark Owl v akci: Japonská „sova“ zvládne zrychlit z 0 na 100 za méně než 2 vteřiny!

Moc dalších věcí v něm už nehledejte – nejsou totiž potřebné. Vždyť skoro vše je řešeno přes rozšířenou realitu od Microsoft HoloLens. Pokud jde o ovládání, úplně si vystačíte s gesty a hlasovými příkazy. Výjimkou jsou dvě tlačítka, jež dokáží vůz s maximální rychlostí 180 km/h zastavit. Jen tak pro jistotu.

Prostornost interiéru ještě umocňuje kombinace velkých postranních oken a prosklené panoramatické střechy. Kdybyste však dostali chuť si zdřímnout, žádný problém – vše se dá elektrochemicky zatemnit. K sladkému spánku pak přispěje i režim pro potlačení venkovního hluku.

Pal-V je první létající auto, které si budete moci běžně koupit a vyjet s ním na silnici

Nové technologie ovlivňují i interakci s okolím. Virtuální asistent se (na základě dříve nashromážděných dat) bude ptát, zda si dáte kávu a rovnou se nabídne, že ji za vás i zaplatí. Řidiči za vámi zase při brždění uvidí červeně svítit celé zadní okno. Volkswagen slibuje dokonce i světelnou projekci zebry pro chodce – jakožto signál, že je umělá inteligence zaregistrovala a oni tak mohou v klidu přejít přes silnici.

Nadějně to vypadá i s dojezdem. Elektromobil s výkonem 225 kilowattů (300 koní) totiž dokáže v případě ideálních podmínek urazit vzdálenost delší než 660 kilometrů. Otázkou však ještě zůstává, jak se k autonomním vozům postaví zákonodárci...

Článek vyšel na serveru VTM >>>

Škoda Auto bude vyrábět část své produkce v Německu, oznámil šéf automobilky Maier

Nové retro elektroauto Luka EV vzniklo v Česku. Na jedno nabití ujede 300 kilometrů

Autor: Martin Jurča - VTM.cz
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!