Jak používat mobil v posteli, aby vám nenarušoval spánek? | E15.cz

Jak používat mobil v posteli, aby vám nenarušoval spánek?

Jak používat mobil v posteli, aby vám nenarušoval spánek?
Jak používat mobil v posteli, aby vám nenarušoval spánek?
• 
ZDROJ: Shutterstock

Jiří Černý - VTM.cz

Mobilní telefony, tablety atd. prostě do blízkosti postele nepatří. Řada lidí má totiž tendence kontrolovat textové zprávy, Facebook, Twitter… i v pozdních nočních hodinách, což jejich organismu vůbec nesvědčí.

Potvrdilo se to i během nové studie, jejíž účastníci obdrželi brýle blokující modré světlo z elektronických zařízení a následně byli požádáni, aby ve své obvyklé „digitální rutině“ pokračovali. Všichni usnuli rychleji a spali lépe i déle než obvykle.

Výzkumníci z University of Houston navíc zjistili, že nošení těchto brýlí zvyšuje hladinu hormonu melatoninu – a to o celých 58%. To je mnohem větší nárůst, než jakého dosáhnete například konzumací různých pochybných doplňků stravy.

Roboti už rozpoznají i předměty, které nikdy předtím neviděli

„Nejdůležitější je, že modré světlo v noci opravdu zhoršuje kvalitu spánku,“ uvedla vedoucí badatelka Lisa Ostrin. „A spánek je velmi důležitý pro regeneraci mnoha funkcí našeho těla.“

Těchto skutečností jsou si vědomi i výrobci, kteří do systémů iOS, MacOS, Windows a Android začali integrovat speciální noční režimy. Momentálně je ale nejlepším řešením (pokud si odmyslíme nepravděpodobnou možnost, že s tímto zlozvykem dokážete skoncovat) nějaký filtr modrého světla.

Pozor na co myslíte, hackeři dokážou z vašich mozkových vln odhalit hesla

„Nasazením brýlí blokujících modré světlo snížíme vstup do fotoreceptorů, takže si můžeme zlepšit spánek a současně pokračovat v používání našich zařízení,“ konstatovala Ostrin. „To je skvělé, protože v noci stále můžeme být produktivní“.

Autor: Jiří Černý - VTM.cz
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Mohlo by vás zajímat