Velký krok pro samořízená Google auta: můžou splňovat definici řidiče

Americká technologická společnost Google překonala jednu z významných překážek v projektu samořízených aut bez brzd a bez volantu. Americký Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) totiž firmu informoval, že systém, který tato auta řídí, by podle federálního zákona bylo možné považovat za řidiče. Podle agentury Reuters jde o důležitý posun k tomu, aby Google získal povolení k provozu takových plně automatizovaných aut v běžné silniční dopravě.

Google auto
10.2.2016 12:56   |  

Regulátoři o svém stanovisku informovali v dopise, který podnik tento týden zveřejnil na svém webu. Uvedli v něm, že divize Googlu vyvíjející samořízená auta předložila koncept už v listopadu. Koncept předpokládá, že takový vůz „nepotřebuje lidského řidiče“.

Pojem 'řidič', který je použit v návrhu vozidla, jak je popisuje Google, bude NHTSA vykládat s poukazem na samořízený systém, nikoli na jakéhokoli uživatele vozidla, uvedl úřad. „Souhlasíme s Googlem, že jeho (samořízená auta) nebudou mít 'řidiče' v tom tradičním slova smyslu, v jakém měla auta řidiče v posledních více než sto letech,“ stojí podle agentury Reuters v dopise.


Přečtěte si: Auta bez řidiče mohou snížit počet nehod až o 90 procent


Vývoji samořízených aut a příslušných technologií se věnují i další firmy, například výrobce elektromobilů Tesla Motors. Auta s technologií autonomního řízení chce v příštích letech uvést na trh i francouzsko-japonská automobilová skupina Renault-Nissan.
Firmy vyvíjející tato auta si ale často stěžují na bezpečnostní regule, které jim brání tato auta testovat. Například Kalifornie předložila návrh pravidel, podle kterých musejí mít všechna samořízená auta volant a řidiče s platným oprávněním.

Analytik Karl Brauer ze společnosti Kelley Blue Book zabývající se výzkumem automobilového průmyslu ale míní, že pokud je NHTSA připraven považovat počítačový systém za alternativu auta řízeného člověkem, mohlo by to těmto autům cestu na silnici usnadnit.


Čtěte také:

Britové testují vlastní autonomní vozítko Pathfinder

Auta bez řidiče mohou snížit počet nehod až o 90 procent

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

Na fotbalový stánek Bohemians má zálusk developer Ekospol

Na fotbalový stánek Bohemians má zálusk developer Ekospol E15 exkluzivně

Do vleklé hry o fotbalový stadion Ďolíček v Praze Vršovicích vstoupil podle informací deníku E15 nový hráč. Developerská společnost Ekospol realitního podnikatele Evžena Korce je… více

Komerční prezentace
Mobilní web