Uber posiluje v cestě za vlastními mapami, spolupracuje s DigitalGlobe | E15.cz

Uber posiluje v cestě za vlastními mapami, spolupracuje s DigitalGlobe

Uber posiluje v cestě za vlastními mapami, spolupracuje s DigitalGlobe
20. července 2016 • 20:57
Klíčem k úspěchu v přepravním byznysu je znát přesnou polohu. A to jak zákazníka, tak řidiče, který jej hledá. Čím přesnější mapa, tím rychleji proběhne nalezení se a samotná přeprava. I proto společnost Uber v posledních měsících intenzívně investuje do své nové mapovací divize. Firmě se nyní podařilo navázat spolupráci přímo s majitelem několika satelitů – DigitalGlobe. Ta své satelitní snímky ulic ve vysokém rozlišení poskytuje třeba i gigantům jako Google a Apple.

Nové partnerství s firmou DigitalGlobe by Uberu mělo hlavně pomoci ve zvýšení přesnosti a rychlosti, s níž jeho řidiči najdou zákazníka. Vytipována by prý mohla být i lepší místa, kde pasažérům umožnit nástup, zkrácena by mohla být i celková doba jízdy.

Uber klade velký důraz na přesné a detailní mapové podklady již delší dobu, třeba už loni v létě přetáhnul do čela vlastní mapovací divize jednoho z viceprezidentů Googlu a zároveň tehdejšího šéfa projektu Google Maps Briana McClendona.

Nejnovější spolupráci sice nekomentoval, DigitalGlobe však na svém blogu prozradila, že spolupráce obou firem bude „několikaletá“ a pomůže řidičům „po celém světě“.

Zájemci o mapy Nokia se množí, přidává se Uber

„Mezi hlavními důvody tohoto nového partnerství vidím snahu o minimalizaci zpoždění kvůli nesprávné navigaci neprofesionálních řidičů, kteří tvoří většinu Uber přepravní kapacity,“ říká Ondřej Krátký, spoluzakladatel Liftago, největší mobilní platformy pro objednávání taxi v Česku. Podle něj má ale tato spolupráce potenciál i do budoucna, a to ve tvorbě a zpřesnění vstupů pro auta bez řidičů, na jejichž vývoji Uber rovněž pracuje.

Liftago v Česku podle Krátkého používá kombinaci Google Maps a Here map, firma nyní zvažuje test rozhraní z české dílny: Seznam map. Právě mapovací snahy od Seznamu nabyly v uplynulých měsících na intenzitě. Firma představila v několika vlnách jednak mapy takřka celého světa, jednak do svých stávajících zakompnovala nové vrstvy pro nejrůznější typy aktivit. Za zmínku stojí také její vlastní navigace nebo projekt mapovacího batohu.

 

businessinfo.cz

  • V digitálním věku skladují firmy většinu dokumentů stále na papíře. A dělá jim to potíže
  • Pro oznamovatele korupce nejsou potřeba nová pravidla, tvrdí podnikatelé
  • Startup Investiční aukce otevřel faktoring i malým a středním firmám
  • Stát shromažďuje příliš mnoho dat, hrozí zneužití, varují poplatníci před kontrolním hlášením