Prodej mobilů v Česku vyskočil o téměř 40 procent | E15.cz

Prodej mobilů v Česku vyskočil o téměř 40 procent

Prodej mobilů v Česku vyskočil o téměř 40 procent
Samsung Galaxy S6
• 
ZDROJ: čtk
21. května 2015 • 10:29
Prodej technického spotřebního zboží v Česku se v letošním 1. čtvrtletí zvýšil meziročně o 14 procent. Nejrychleji rostl prodej mobilních telefonů a dalších telekomunikačních zařízení, který si připsal nárůst o téměř 40 procent. Poptávka rostla i ve všech ostatních sektorech s výjimkou fotoaparátů, vyplývá z aktuálního průzkumu GfK Temax.

Obrat sektoru telekomunikací se v 1. čtvrtletí meziročně zvýšil o téměř 39 procent, a udržuje si tak dlouhodobě pozitivní vývoj. „Nadále se zvyšuje váha chytrých telefonů, které tvoří klíčovou kategorii v sektoru. Pozitivní vývoj zaznamenaly také telefony s úhlopříčkou displeje pět až 5,6 palce,“ uvedla mluvčí společnosti GfK Andrea Winklerová.

Spotřební elektronika po letech roste

U spotřební elektroniky letos došlo ke změně trendu a po dlouhodobých poklesech začal trh opět růst. Mírně zvýšená poptávka je po televizorech, hlavně modelech s větší úhlopříčkou a pokročilejšími parametry jako Smart TV a Ultra HD.

Pokračuje oživení také u audio přístrojů, kde v letošním 1. čtvrtletí rostou všechny kategorie: stolní audiosystémy, reproduktory, HiFi komponenty i rádia. Do pozitivních čísel se dostaly opět i videokamery.

Prodej technického spotřebního zboží v ČeskuProdej technického spotřebního zboží v ČeskuAutor: Repro GfK

Tržby za velké domácí spotřebiče stouply na začátku roku o téměř 14 procent. Nejvyšší dynamiku má prodej sušiček. Prodeje kancelářské techniky pokračovaly solidním růstem tržeb, obrat trhu vzrostl meziročně o více než devět procent. Nárůst tržeb je tažen zejména pokračující poptávkou po laserových multifunkčních zařízeních.

Digitální fotoaparáty stále v červených číslech

Prodej digitálních fotoaparátů je sice stále v červených číslech, ale po dlouhé době z hlediska hodnoty meziročně poklesl pouze o 1,6 procenta.

Na trh technického spotřebního zboží má podle GfK vliv solidní makroekonomická situace v České republice a díky tomu i postupně se zvyšující spotřebitelská důvěra.

Autor: ČTK
 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!