Podíl tržeb u chytrých telefonů na prodeji mobilů je v Česku 80 procent | E15.cz

Podíl tržeb u chytrých telefonů na prodeji mobilů je v Česku 80 procent

Podíl tržeb u chytrých telefonů na prodeji mobilů je v Česku 80 procent
iPhone (na obrázku) nepatří mezi nejprodávanější smartphony na českém trhu. Pro obchodníky je ale zajímavý z hlediska obratu.
• 
ZDROJ: Viktor Hanáček, picjumbo.com
23. března 2014 • 12:24
Podíl tržeb z prodeje chytrých mobilních telefonů na celkovém mobilním trhu se letos v prvních měsících roku zvýšil na 80 procent z méně než 50 procent v roce 2010. Do konce roku 2014 by se měl dostat na 90 procent. Co do počtu prodaných kusů tvoří v současnosti telefony s operačním systémem sedm prodaných přístrojů z deseti. Vyplývá to z údajů největšího tuzemského internetového obchodníka Alza.cz.

„Co se týká běžných mobilních telefonů, ty z trhu úplně nevymizí, ale budou tvořit naprostou minoritu. Uplatnění najdou zejména mezi uživateli, kteří ocení výdrž baterie, jednoduché ovládání nebo jistotu mechanické klávesnice,“ uvedla mluvčí Alzy Šárka Jakoubková.

Za popularitou chytrých telefonů stojí fakt, že kromě běžného vyhledávání informací na internetu či zábavy nabízí smartphony stále nové, sofistikovanější technologie a služby. Nejnovější trendy směřují k větším, lehčím, zakřiveným či ohebným displejům se speciální povrchovou úpravou, biometrickým snímačům otisků prstů nebo oční duhovky, možnosti využívat dva operační systémy či NFC technologii. Nejpoužívanějšími aplikacemi jsou mapy, sociální sítě, nástroje pro komunikaci a sdílení obsahu.

V prodejnosti vede Samsung
Nejprodávanější značkou mezi smartphony je jednoznačně Samsung, následovaný přístroji Nokia, Prestigio, HTC a Sony.

Podle prodejních statistik Alzy je průměrná doba, po kterou uživatel používá svůj mobilní telefon, kolem 30 měsíců. U smartphonů je tato doba oproti běžným telefonům v průměru o třetinu delší, protože jejich užitná hodnota s novými modely stoupá. „Řada zákazníků obměňuje mobilní telefon častěji, třeba každý rok - fanoušci nových technologií chtějí používat nejnovější model dostupný na trhu, pro jiné je mobil designovým doplňkem či populárním vánočním dárkem. Své starší modely pak předají dál, zejména dalším členům rodiny, kteří by si je sami nekoupili. Tímto způsobem výrazně stoupá penetrace chytrých telefonů mezi uživateli,“ dodala Jakoubková.

Nejprodávanější značkou mezi smartphony je jednoznačně Samsung, následovaný přístroji Nokia, Prestigio, HTC a Sony. Z hlediska obratu se na druhé místo dostal velmi populární iPhone, následovaný mobilními telefony Nokia, HTC a LG.

Autor: ČTK
 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!