Komerční bezpilotní lety mohou u amerických úředníků narazit | E15.cz

Komerční bezpilotní lety mohou u amerických úředníků narazit

Komerční bezpilotní lety mohou u amerických úředníků narazit
Dron od DHL
• 
ZDROJ: consumerist.com
24. listopadu 2014 • 17:18
Bezpilotní letadla provozovaná ke komerčním účelům budou ve Spojených státech moci létat pouze za denního světla, jen do výšky 400 stop (zhruba 122 metrů) a na dohled od osoby, která je řídí. Podle listu The Wall Street Journal (WSJ) to požadují připravovaná celostátních pravidla pro komerční lety strojů bez lidské posádky.

Sektor bezpilotních letadel čeká na pravidla k jejich komerčnímu provozu asi šest let. Někteří si od těchto regulí slibují, že umožní rozsáhlé využití bezpilotních letadel v zemědělství, filmovém průmyslu, stavebnictví či v jiných hospodářských odvětvích.

Nynější pravidla amerického Federálního úřadu pro letectví (FAA) umožňují lety bezpilotních letadel v USA pouze k rekreačním účelům, komerční použití ale v podstatě zakazují. FAA chce komerčním letadlům bez lidské posádky otevřít oblohu, očekávaná pravidla jsou ale podle zdrojů WSJ mnohem tvrdší, než příznivci těchto strojů čekali.

Licence a desítky letů

Navrhované regule údajně požadují, aby provozovatelé těchto strojů měli licenci. Pravděpodobně budou zahrnovat i požadavek, aby piloti kvůli získání průkazu absolvovali za normálních okolností desítky letů s těmito stroji. Přívrženci bezpilotních letadel se přitom staví proti nutnosti organizovat tradiční školení pilotů.

FAA prý navíc hodlá zařadit do jedné skupiny bezpilotní letadla vážící méně než 55 liber (zhruba 25 kg), což by mohlo zmařit naděje na volnější pravidla pro nejmenší bezpilotní stroje. Menší modely těchto letadel jsou přitom vnímány jako nejživotaschopnější z hlediska komerčního využití a jejich popularita v posledních dvou letech rostla. Jejich příznivci tvrdí, že jsou pro lidi a budovy méně nebezpečné než větší stroje.

FAA by měl navrhovaná pravidla představit do konce roku. K návrhům se pak bude moci vyjádřit veřejnost. Vydání konečné verze pravidel by mohlo trvat až dva roky.

Autor: ČTK
 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!