BlackBerry uvádí na trh nový telefon. Míří s ním přednostně do Indonésie | E15.cz

BlackBerry uvádí na trh nový telefon. Míří s ním přednostně do Indonésie

BlackBerry uvádí na trh nový telefon. Míří s ním přednostně do Indonésie
BlackBerry
• 
ZDROJ: CC BY-ND 2.0: langleyo
13. května 2014 • 10:12
Společnost BlackBerry v těchto dnech představila nový model mobilního telefonu Z3. Extra levný přístroj chce ztrátový výrobce nabídnout pro začátek pouze v Indonésii, kde jsou zařízení BlackBerry stále populární.

„Od vývoje byl BlackBerry Z3 vyvíjen především pro indonéský trh a indonéské zákazníky,“ uvedl ředitel BlacKBerry John Chen. Jak už prohlásil začátkem letošního roku, model Z3 je přizpůsobem zdejšímu trhu obsahem i aplikacemi.

Telefon se začne prodávat za 2,2 milionu rupií (necelé 4000 korun). Poté ho firma postupně uvede na další trhy, včetně Indie, Vietnamu a Malajsie, píše agentura Reuters.

Sázka na Indonésii má v případě BlackBerry svou logiku. Společnost kdysi patřila k předním výrobcům mobilních zařízení, ale po prohrané bitvě s konkurenčními značkami Apple a Samsung ji drží při životě už jen několik trhů. Ten v Indonésii patří k nejsilnějším z nich.

Uvedený telefon je mimochodem první přístroj, který firma BlackBerry představila po oznámení dohody s Foxconnem, tchaj-wanským výrobcem elektronických zařízení.

Prohloubení ztráty na šest miliard dolarů

Společnost BlackBerry koncem března oznámila, že její čistá ztráta v uplynulém finančním roce prudce stoupla na 5,9 miliardy dolarů (zhruba 117 miliard korun) z 646 milionů dolarů v předchozím roce.

Tržby společnosti se ve finančním roce, jenž skončil 1. března, propadly na necelých sedm miliard dolarů ze zhruba 11 miliard v předchozím roce. Generální ředitel Chen podle agentury DPA doufá, že firma by mohla začít opět vykazovat zisky počátkem příštího roku.

Chen uvedl, že firmě se daří snižovat náklady rychleji, než plánovala. „BlackBerry dnes stojí na silnějších finančních základech a je na cestě k obnovení růstu a ziskovosti,“ prohlásil.

BlackBerry
Společnost BlackBerry, původně Research In Motion, byla průkopníkem chytrých telefonů a její přístroje měli v oblibě zejména manažeři. Nyní však BlackBerry na trhu výrazně zaostává za přístroji iPhone od americké společnosti Apple a za dalšími zařízeními, která využívají operační systém Android americké firmy Google.
Začátkem loňského listopadu BlackBerry opustila plán nechat se koupit jinou společností. Místo toho se rozhodla ke změnám, které jí mají pomoci k návratu k zisku.
V prosinci se kvůli snížení výrobních nákladů firma dohodla na spolupráci s tchajwanskou společností Foxconn. Již dříve přitom BlackBerry oznámila, že propustí 4500 zaměstnanců, což je zhruba 40 procent její celkové pracovní síly.

Autor: pav
 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!