Yahoo ruší některé produkty a služby, Marissa Mayer chce další tři roky

Yahoo v poslední době čelí velkému tlaku od investorů a není se čemu divit - finanční výsledky nevypadají dobře a šéfka Marissa Mayer utratila miliardy dolarů za akvizici startupů, které však skončily spíše propadákem. Yahoo tak začalo rozprodávat některé části a navíc propouští až 15 % zaměstnanců, což odpovídá počtu přibližně 1 500 lidí a zavření pěti kanceláří na různých místech.

Šéfka Yahoo Marissa Mayerová
14.3.2016 18:15   |  

Hlavní investoři viní hlavně Marissu Mayer, které se chtějí zbavit, ale jak to vypadá, Marissa se nevzdá bez boje. Podle vyjádření má Yahoo v čele s Marissou Mayer tříletý strategický plán, který zahrnuje i restrukturalizaci produktů a služeb. Problém je, že Marissa už v Yahoo je téměř čtyři roky a jeden takový plán už má za sebou a jak ukazují čísla, nefungoval. Důvěra investorů v současnou šéfku je tak velmi nízká.

Yahoo bude aktuálně rušit několik stávajících produktů a služeb, mezi kterými je komunikační videoplatforma LiveText (videochatování bez zvuku, pouze text). Na začátku roku přitom Yahoo zrušilo jinou videoplatformu – Yahoo Screen, která se zaměřovala na vlastní tvorbu a obsah, včetně seriálů. S touto změnou přišla Marissa Mayer po ukončení podpory nahrávání vlastních videí ve stylu Youtube. Vzhledem k velké konkurenci služeb jako Netflix a velikánů jako Apple, Google, Amazon a dalších ale neměla platforma příliš šanci na úspěch.

Mezi další produkty a služby, které čeká zrušení, je Yahoo Astrology, Yahoo Boss nebo třeba Yahoo Games. Zrušení menších částí by mělo zjednodušit celou strukturu Yahoo a jak Marissa Mayer uvádí, cílem je posilovat současné úspěšné a silné produkty a služby. Tento výběr označuje jako „MaVeNS“ (Mobile, Video, Native, Social).

V rozhovoru s Charliem Rosem uvedla, že když nastoupila do Yahoo, měl tým starající se o mobilní vývoj jen 50 inženýrů, zatímco celkový počet byl 14 000. Nyní se ale podařilo tým mobilních vývojářů i díky akvizicím zvýšit na 500. Marissa Mayer vidí budoucnost hlavně v mobilní segmentu, ve kterém má Yahoo přes 600 milionů uživatelů a plánuje příjem až 1,6 miliardy dolarů. Aby Yahoo získalo další peníze, plánuje i prodej některých patentů, které nejsou kritické pro vlastní použití u produktů nebo služeb.

Autor: Karel Javůrek redaktor Živě.cz a E15.cz

Komentáře

Čtěte také

Medikamenty jsou příliš levné, některé kvůli tomu mizí z trhu

Medikamenty jsou příliš levné, některé kvůli tomu mizí z trhu

Řadu let se v Česku daří držet veřejné náklady na léky na uzdě. Nejdříve díky systému úředního stanovování cen a úhrad podle těch nejnižších v Evropě, pak díky dohodám Všeobecné… více

Mobilní web