Yahoo ruší některé produkty a služby, Marissa Mayer chce další tři roky

Yahoo v poslední době čelí velkému tlaku od investorů a není se čemu divit - finanční výsledky nevypadají dobře a šéfka Marissa Mayer utratila miliardy dolarů za akvizici startupů, které však skončily spíše propadákem. Yahoo tak začalo rozprodávat některé části a navíc propouští až 15 % zaměstnanců, což odpovídá počtu přibližně 1 500 lidí a zavření pěti kanceláří na různých místech.

Šéfka Yahoo Marissa Mayerová
14.3.2016 18:15   |  

Hlavní investoři viní hlavně Marissu Mayer, které se chtějí zbavit, ale jak to vypadá, Marissa se nevzdá bez boje. Podle vyjádření má Yahoo v čele s Marissou Mayer tříletý strategický plán, který zahrnuje i restrukturalizaci produktů a služeb. Problém je, že Marissa už v Yahoo je téměř čtyři roky a jeden takový plán už má za sebou a jak ukazují čísla, nefungoval. Důvěra investorů v současnou šéfku je tak velmi nízká.

Yahoo bude aktuálně rušit několik stávajících produktů a služeb, mezi kterými je komunikační videoplatforma LiveText (videochatování bez zvuku, pouze text). Na začátku roku přitom Yahoo zrušilo jinou videoplatformu – Yahoo Screen, která se zaměřovala na vlastní tvorbu a obsah, včetně seriálů. S touto změnou přišla Marissa Mayer po ukončení podpory nahrávání vlastních videí ve stylu Youtube. Vzhledem k velké konkurenci služeb jako Netflix a velikánů jako Apple, Google, Amazon a dalších ale neměla platforma příliš šanci na úspěch.

Mezi další produkty a služby, které čeká zrušení, je Yahoo Astrology, Yahoo Boss nebo třeba Yahoo Games. Zrušení menších částí by mělo zjednodušit celou strukturu Yahoo a jak Marissa Mayer uvádí, cílem je posilovat současné úspěšné a silné produkty a služby. Tento výběr označuje jako „MaVeNS“ (Mobile, Video, Native, Social).

V rozhovoru s Charliem Rosem uvedla, že když nastoupila do Yahoo, měl tým starající se o mobilní vývoj jen 50 inženýrů, zatímco celkový počet byl 14 000. Nyní se ale podařilo tým mobilních vývojářů i díky akvizicím zvýšit na 500. Marissa Mayer vidí budoucnost hlavně v mobilní segmentu, ve kterém má Yahoo přes 600 milionů uživatelů a plánuje příjem až 1,6 miliardy dolarů. Aby Yahoo získalo další peníze, plánuje i prodej některých patentů, které nejsou kritické pro vlastní použití u produktů nebo služeb.

Autor: Karel Javůrek redaktor Živě.cz a E15.cz

Komentáře

Čtěte také

Shell omezil investice do fotovoltaiky. Musí prý zjistit, jak na ní vydělat

Shell omezil investice do fotovoltaiky. Musí prý zjistit, jak na ní vydělat

Ropná společnost Royal Dutch Shell omezí investice do solární energetiky, dokud nebude dostatečně zisková. Prohlásil to generální ředitel Ben van Beurden. Na jednání s akcionáři… více

Komerční prezentace
Mobilní web