Virtuální operátoři rostou, naopak O2 a Vodafone přicházejí o zákazníky

V prvních dvou čtvrtletích odcházelo nejvíc zákazníků od O2 a Vodafonu. Na začátku roku měla O2 podíl na celkovém počtu uživatelů měnících operátora 46 procent, Vodafone pak vedl od dubna do června s 31 procenty. Klienti nejčastěji přecházeli k virtuálním operátorům. Vyplývá to ze statistiky serveru Tarifomat.

 Telefónica O2
28.8.2014 11:22   |  

Za výrazným odlivem klientů od O2 v prvním čtvrtletí stojí podle odborníků změna smluvních podmínek na začátku roku. „Po prvním kvartále se situace stabilizovala a úbytek klientů O2 začal klesat. O2 však pod novým vlastníkem stále nemá jasnou vizi v otázce akvizice nových zákazníků, což může vyvolávat nechtěné spekulace. V aktuálním třetím kvartálu ale očekáváme ustálení podílu odlivu zákazníků O2 na hranici 19 procent,“ uvedl Pavel Černoch z Tarifomatu.

Ve druhém čtvrtletí výrazně narostl podíl klientů odcházejících od virtuálních operátorů. Zatímco od ledna do března tvořili pět procent výpovědí, v následujícím čtvrtletí to bylo 17 procent odchodů. Odchody souvisí zejména s nízkou kvalitou zákaznického servisu nebo se zklamáním z nabízených služeb. Za Vodafonem byla O2 s 29procentním podílem, T-Mobile zaznamenal 23 procent.

Pozice Vodafonu slábne

Ve třetím čtvrtletí se podle Černocha bude s úbytkem zákazníků nadále potýkat zejména Vodafone, a to s podílem kolem 37 procent. „Ačkoliv se to operátor snaží zvrátit urputnou retencí a výhodnými nabídkami. Pozice Vodafonu v budoucnu se však jeví jako velmi obtížná, protože má nepříznivý poměr smluvních a předplacených zákazníků a velkou část zákazníků bez závazku. Navíc ve 3. kvartále proběhne změna obchodních podmínek, kdy budou moci zákazníci odejít bez nutnosti vyplatit se ze závazku,“ doplnil.

T-Mobile se podle odborníků chová na trhu disciplinovaně, řídí se dlouhodobou strategií a snaží se kontrolovat pozici jedničky na českém trhu. Přírůstky i úbytky zákazníků jsou přirozené a stabilní s lehce rostoucí tendencí v oblasti nových zákazníků. Body operátor ztrácí pouze kvůli méně efektivní marketingové komunikaci, která byla v minulosti velmi aktivní.

V prvním čtvrtletí přešlo nejvíc zákazníků k virtuálním operátorům, kteří získali podíl 35 procent, ve druhém čtvrtletí na stejný podíl dosáhl Vodafone. Ve třetím čtvrtletí by si měl nejvíce polepšit opět Vodafone s 34 procenty příchozích.


Čtěte také:

Výnosy O2 klesly v pololetí o necelou desetinu na 21,8 miliardy korun

UniCredit Bank koupila miliardový podíl v O2

Zákazníci O2 mají nyní možnost vyrovnat své závazky

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

Automobilka PSA dosáhla rekordního zisku, vydělala 33 miliard za půl roku

Automobilka PSA dosáhla rekordního zisku, vydělala 33 miliard za půl roku

Francouzská automobilka PSA Group, která zahrnuje značky Peugeot a Citroën, v prvním pololetí více než zdvojnásobila čistý zisk na rekordních 1,21 miliardy eur (téměř 33 miliard… více

Mobilní web