Virtuální operátoři rostou, naopak O2 a Vodafone přicházejí o zákazníky

V prvních dvou čtvrtletích odcházelo nejvíc zákazníků od O2 a Vodafonu. Na začátku roku měla O2 podíl na celkovém počtu uživatelů měnících operátora 46 procent, Vodafone pak vedl od dubna do června s 31 procenty. Klienti nejčastěji přecházeli k virtuálním operátorům. Vyplývá to ze statistiky serveru Tarifomat.

 Telefónica O2
28.8.2014 11:22   |  

Za výrazným odlivem klientů od O2 v prvním čtvrtletí stojí podle odborníků změna smluvních podmínek na začátku roku. „Po prvním kvartále se situace stabilizovala a úbytek klientů O2 začal klesat. O2 však pod novým vlastníkem stále nemá jasnou vizi v otázce akvizice nových zákazníků, což může vyvolávat nechtěné spekulace. V aktuálním třetím kvartálu ale očekáváme ustálení podílu odlivu zákazníků O2 na hranici 19 procent,“ uvedl Pavel Černoch z Tarifomatu.

Ve druhém čtvrtletí výrazně narostl podíl klientů odcházejících od virtuálních operátorů. Zatímco od ledna do března tvořili pět procent výpovědí, v následujícím čtvrtletí to bylo 17 procent odchodů. Odchody souvisí zejména s nízkou kvalitou zákaznického servisu nebo se zklamáním z nabízených služeb. Za Vodafonem byla O2 s 29procentním podílem, T-Mobile zaznamenal 23 procent.

Pozice Vodafonu slábne

Ve třetím čtvrtletí se podle Černocha bude s úbytkem zákazníků nadále potýkat zejména Vodafone, a to s podílem kolem 37 procent. „Ačkoliv se to operátor snaží zvrátit urputnou retencí a výhodnými nabídkami. Pozice Vodafonu v budoucnu se však jeví jako velmi obtížná, protože má nepříznivý poměr smluvních a předplacených zákazníků a velkou část zákazníků bez závazku. Navíc ve 3. kvartále proběhne změna obchodních podmínek, kdy budou moci zákazníci odejít bez nutnosti vyplatit se ze závazku,“ doplnil.

T-Mobile se podle odborníků chová na trhu disciplinovaně, řídí se dlouhodobou strategií a snaží se kontrolovat pozici jedničky na českém trhu. Přírůstky i úbytky zákazníků jsou přirozené a stabilní s lehce rostoucí tendencí v oblasti nových zákazníků. Body operátor ztrácí pouze kvůli méně efektivní marketingové komunikaci, která byla v minulosti velmi aktivní.

V prvním čtvrtletí přešlo nejvíc zákazníků k virtuálním operátorům, kteří získali podíl 35 procent, ve druhém čtvrtletí na stejný podíl dosáhl Vodafone. Ve třetím čtvrtletí by si měl nejvíce polepšit opět Vodafone s 34 procenty příchozích.


Čtěte také:

Výnosy O2 klesly v pololetí o necelou desetinu na 21,8 miliardy korun

UniCredit Bank koupila miliardový podíl v O2

Zákazníci O2 mají nyní možnost vyrovnat své závazky

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

Merkelová gratulovala Česku k nízké nezaměstnanosti, jde prý o úspěšný stát

Merkelová gratulovala Česku k nízké nezaměstnanosti, jde prý o úspěšný stát Fotogalerie

Německá kancléřka Angela Merkelová přiletěla do Prahy a setkala se s premiérem Bohuslavem Sobotkou (ČSSD). S ním se shodla, že Česko i Německo mají velmi dobré vzájemné vztahy,… více

Mobilní web