Verizon může kvůli úniku dat žádat slevu na Yahoo, nebo od dohody zcela odstoupit | E15.cz

Verizon může kvůli úniku dat žádat slevu na Yahoo, nebo od dohody zcela odstoupit

Verizon může kvůli úniku dat žádat slevu na Yahoo, nebo od dohody zcela odstoupit
Yahoo!
• 
ZDROJ: yahoo!
14. října 2016 • 11:07

Rozsáhlý únik dat o uživatelských účtech internetové společnosti Yahoo by mohl ovlivnit dohodnuté převzetí podniku, k němuž se chystá telekomunikační operátor Verizon. Řekl to hlavní advokát Verizonu Craig Silliman. Verizon by tak mohl žádat snížení ceny, anebo od dohody úplně odstoupit, uvedl zpravodajský server BBC.

Verizon se na koupi základních internetových aktivit Yahoo za 4,83 miliardy dolarů (118,5 miliardy korun) dohodl letos v červenci. Společnost Yahoo později oznámila, že jí byly při útoku hackerů v roce 2014 ukradeny informace o nejméně 500 milionů uživatelských účtů, včetně jmen uživatelů či e-mailových adres.

"Podle mého názoru teď máme důvod se domnívat, že ty dopady (úniku dat) jsou značné"," uvedl Silliman. Jedna z klauzulí v dohodě o převzetí aktivit Yahoo přitom stanoví, že Verizon může od smlouvy odstoupit v případě události, u níž lze předpokládat "značný negativní dopad" na tyto aktivity.

Silliman uvedl, že Verizon závažnost dopadu úniku dat stále vyhodnocuje a na základě výsledku tohoto hodnocení rozhodne o dalším postupu. Dodal, že pokud společnost Yahoo dopad úniku dat za značný nepovažuje, bude o tom Verizon muset přesvědčit.

Reuters: Yahoo tajně sledovala e-maily pro americké úřady, míra spolupráce nemá obdoby

"Věříme v hodnotu Yahoo a dál pracujeme na spojení s Verizonem," uvedla společnost Yahoo v reakci na Sillimanovy výroky. Generální ředitel Verizonu Lowell McAdam už dříve oznámil, že firma záležitost s únikem dat prošetřuje. Zároveň ale řekl, že Verizon od dohody o převzetí Yahoo odstoupit nehodlá.

Základní internetové aktivity Yahoo zahrnují například webový vyhledávač nebo elektronickou poštu. Yahoo patří ve svém oboru k průkopníkům a na konci 90. let to byl dominantní poskytovatel e-mailových účtů zdarma. Firmu ale později dohnala a nakonec předehnala konkurence.

Autor: ČTK
 

Hlavní zprávy

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Mohlo by vás zajímat