Velké firmy objevily kouzlo startupů a technologických inkubátorů | E15.cz

Velké firmy objevily kouzlo startupů a technologických inkubátorů

Velké firmy objevily kouzlo startupů a technologických inkubátorů
Týmy při práci.
• 
ZDROJ: Jan Sedlák
30. července 2013 • 16:19
Ve světě začíná přibývat startupových projektů a technologických inkubátorů pod vlajkami zavedených velkých firem a korporací. Ty se tak hlavně snaží najít nové ideje a technologie pro svůj zavedený byznys, ale také uspořit zdroje investované do vlastního výzkumu či vytvořit si progresívní a pozitivní firemní image. A mají spadeno i na talentované Čechy.

Důkazem nového trendu může být nedávno uspořádané první pražské Startup Forum společnosti SAP, na konci června spuštěný akcelerátor Wayra společnosti Telefónica nebo nově otevřený inkubátor Hub:raum pro CEE německého Deutsche Telekom v Krakově. Firmy v nich rozvíjejícím se projektům poskytují nejen prostředky, ale také prostory nebo mentoring jejích vedoucích pracovníků.

„Nejatraktivnější část SAP Startup programu je v tom, že mladé firmy získají možnost prodávat našim zákazníkům v globálním měřítku. Ve chvíli, kdy vyvinou řešení na SAP Hana a prokážou jeho funkčnost, tak vstupují do fáze komercializace,“ vysvětluje Barbora Calaba ze společnosti SAP.

projekty bez limitů

„Je logické, že s opravdu novým přístupem a pohledem na věc mohou přijít především lidé, kteří nejsou součástí velkých firem v oboru a nejsou tedy raněni profesní slepotou,“ uvedla mluvčí T-Mobile Martina Kemrová. T-Mobile již například v roce 1997 založil T-Venture fond, který ročně spolufinancuje zhruba dvacet projektů. Momentálně je v jeho portfoliu 80 firem.

Projekty v akademii Wayra například nejsou nijak limitovány či svazovány interními regulacemi Telefóniky, nemusí dokonce ani spadat do oblasti telekomunikací či IT. Výměnou za podporu a investici pak získává Telefónica v projektech zpravidla pěti až desetiprocentní podíl.

Obdobné programy mají podle Barbory Calaba smysl i pro firmy, které mají silnou technologii, ale slabší prodej. Speciálně pro české firmy prý mají vysokou přidanou hodnotu, neboť jim prodeje příliš nejdou. Existují však samozřejmě výjimky.

 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!