Velké e-shopy s módou Stilago a Fashion Days končí | E15.cz

Velké e-shopy s módou Stilago a Fashion Days končí

Velké e-shopy s módou Stilago a Fashion Days končí
7. července 2015 • 15:27
Prodej oblečení přes internet je sice čím dál populárnější, současně se však trh začíná čistit. Prvním velkým kusem, který odpadnul, je mezinárodní e-shop Stilago. Elektronické brány firma s centrálou v Bratislavě zavřela po pěti letech také v České republice.

„Vážení zákazníci, s politováním oznamujeme, že jsme dnes uzavřeli náš e-shop,“ stojí na stránkách Stilago.cz. Stejný osud podle informací serveru E15.cz v dohledné době potká také e-shop Fashion Days, sestru velkého obchodu Mall.cz.

Podobnou informaci si zákazníci můžou nové přečíst také v dalších čtrnácti zemích, v nichž obchod Stilago dosud působil. O osud svých uzavřených objednávek se prý poslední zákazníci obávat nemusí.

Přečtěte si aktuální zprávy E15 z internetového trhu:

Ikonický e-shop Mall.cz je na prodej

Babišova Mafra chce koupit Slevomat

Těsně před uzavřením prodeje na středoevropských trzích je i eshop Fashion Days. Jihoafrický koncern Naspers, který vlastní i Mall.cz, nedávno Fashion Days prodal velkému rumunskému hráči Emag. Samotná firma ani Emag své další plány nekomentovali.

Stilago i Fashion Days vyrostly coby internetové outlety na prodeji starší módy za nízké ceny. „Výrobcům módy se ale outlety příliš nezamlouvají, protože to ničí značky,“ uvedl jeden z hráčů na trhu, který si nepřál být jmenován. Problém prý byl také s logistikou. Tito obchodníci totiž většinou neměli zboží na skladě. Na balíčky tak zákazníci čekali i několik týdnů.

Přeskupování sil
Trh s prodejem módy přes internet tak zažívá zásadní přeskupení sil. Dlouho na něm hráli prim právě outletoví prodejci typu Fashion Days nebo Stilago, o štěstí se s vlastním módním zbožím pokoušel neúspěšně také Slevomat.cz. Odpor značek k prodeji přes weby založené na výrazných slevách a razantní nástup konkurence s novou módou ale outlety zatlačil výrazně do kouta.

„Dominantním hráčem je společnost Zoot, která vybudovala síť stylových výdejen se zkušebními kabinkami a poměrně precizní logistikou, která zaváží prodejny několikrát denně,“ uvedl Michal Hardyn, generální ředitel agentury 5DM, která se zabývá službami pro internetové prodejce.

Tržby Zootu se mají letos dostat na půl miliardy korun. Do tří let firma plánuje utržit více než řetězec H&M. To bude znamenat v tržbách více než 1,8 miliardy korun. Právě H&M však patří mezi offline prodejce, kteří se v poslední době pokoušejí dostat s vlastním eshopem i do internetového světa.

O štěstí v internetovém prodeji módy se pokouší také E-Commerce Holding ze skupiny Rockaway Jakuba Havrlanta s nákupním klubem BigBrands.cz. Přesto ani toto uskupení, které je aktuálně na akvizičním tažení českým internetem díky penězům od miliardářů Daniela Křetínského a Patrika Tkáče, to podle zasvěcených hlasů nebude mít jednoduché.

„Z oblečení utíkají úplně všichni, každý v tom dělá ztrátu,“ komentoval dění na trhu aktér, který si nepřál být jmenován. Skutečnou šanci prorazit podle něj mají velcí strategičtí hráči, kteří jsou doma v „kamenném“ světě. Těm se prý ale zase až na výjimky typu H&M na internet příliš nechce, protože by konkurovali sami sobě.

Přesto se změnám asi nevyhnou. „Velké módní značky jsou nuceny zohlednit změnu nákupního chování svých zákazníků. Budou se stahovat z obchodních center a hledat možnosti prodeje přes internet,“ dodal šéf agentury 5DM Hardyn. To podle něj nahrává internetovým prodejcům.

Marie Chytilová: Trend mobility je u nás zpožděný, ale sílí

 

businessinfo.cz

  • V digitálním věku skladují firmy většinu dokumentů stále na papíře. A dělá jim to potíže
  • Pro oznamovatele korupce nejsou potřeba nová pravidla, tvrdí podnikatelé
  • Startup Investiční aukce otevřel faktoring i malým a středním firmám
  • Stát shromažďuje příliš mnoho dat, hrozí zneužití, varují poplatníci před kontrolním hlášením