V New Yorku už jezdí více vozů Uber než typických žlutých taxíků | E15.cz

V New Yorku už jezdí více vozů Uber než typických žlutých taxíků

V New Yorku už jezdí více vozů Uber než typických žlutých taxíků
Newyorský taxík
• 
ZDROJ: Nick Harris via Flickr (CC BY-ND 2.0)

ČTK

Proslavené žluté taxíky začínají v New Yorku v počtu zaostávat za černými vozy firmy Uber. Vozů alternativní taxislužby Uber, což jsou obvykle černé sedany, je podle posledních údajů ve městě více než žlutých taxíků. V počtu jízd však žluté taxíky vozy Uber stále výrazně překonávají.

Komise pro taxi a limuzíny města New York uvedla, že ve městě je registrováno celkem 14 088 vozů Uber. To je více než žlutých taxíků, kterých je zde registrováno 13 587.

Neznamená to však, že žluté taxíky jsou v nemilosti. Ve skutečnosti tyto vozy za den učiní 440 tisíc jízd, zatímco vozy Uber jen 20 tisíc až 30 tisíc. Důvodem je, že řidiči Uberu často jezdí se svými vlastními vozy a pracují méně než 40 hodin týdně, zatímco většinu žlutých taxíků vlastní společnosti, vozy řídí více než jeden řidič a v provozu jsou často 24 hodin denně.

Uber byl představen v New Yorku v roce 2011 a od té doby zde jeho obliba stabilně roste, zvláště mezi technicky zdatnými spotřebiteli, kterým vyhovuje, že si mohou objednat službu prostřednictvím mobilní aplikace. Ceny jsou srovnatelné, i když někteří řidiči si stěžují na příplatky za větší auto nebo zvýšení ceny ve špičce, při špatném počasí a o prázdninách.

Uber v Německu dojezdil. Zákaz platí i pro mobilní aplikaci

Mluvčí Uberu Matt Wing se odmítl vyjádřit k důležitosti faktu, že počet vozů Uber překonal počet žlutých vozů taxi. Někteří řidiči a jejich zastánci si stěžují, že Uber zaplavuje trh a snižuje průměrné příjmy všem řidičům.

„Uber má neomezený počet aut, což znamená, že žádný řidič, ať taxi nebo černého vozu, nebude vydělávat na slušné živobytí,“ prohlásil Bhairavi Desai, výkonný ředitel Svazu řidičů newyorských taxi, lobbistické skupiny, jejímiž členy jsou řidiči nejen žlutých taxi, ale i vozů Uber.

Řidič žlutého taxi Mamadou Diallo, který jezdí od roku 2004, uvedl, že kdysi za den uskutečnil nejméně 30 jízd. Od doby, kdy na newyorský trh vstoupil Uber a další podobné služby, počet svezení klesl o 30 až 40 procent. „Je to džungle a velké ryby odjakživa pojídají malé ryby,“ řekl agentuře AP.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!