Recenze: Nový Mass Effect pobaví, ale nenadchne. Zážitek sráží nedodělky | E15.cz

Recenze: Nový Mass Effect pobaví, ale nenadchne. Zážitek sráží nedodělky

Recenze: Nový Mass Effect pobaví, ale nenadchne. Zážitek sráží nedodělky
Mass Effect Andromeda
• 
ZDROJ: ea

Lukáš Příbramský

Studio Bioware se v novém Mass Effectu zaměřilo na příběh o „Noemově arše“, která odstartovala směrem k Mléčné dráze v době, kdy vrcholil příběh druhé hry. Za odletem pak nestojí vláda ani sjednocené lidstvo, ale bohatá filantropka z planety Země.

 Expedice nyní po šesti stech letech dorazila do galaxie Andromeda a právě zde začíná hlavní příběh hry. Bohužel již od začátku provází Andromedu technické nedodělky, které jsou o to horší, že předchozí tituly ani první díl z roku 2007 jimi netrpěly.

Do vývoje Andromedy přitom studio investovalo zhruba čtyřicet milionů dolarů. Nejpalčivější potíže má hra s obličejovou animací, špatně udělané oči, synchronizace mluvy a pohyb postav. To vše nepříjemně narušuje zážitek ze hry, jejíž svět jinak oplývá neskutečně skvělými exteriéry a grafikou. Při designu vesmíru a planet se přitom nešetřilo.

Kritika špatných animací byla natolik hlasitá, že studio zareagovalo a vydalo řadu opravných aktualizací, které problém mírně vyžehlily.

Recenze: Parov Stelar přidali ke swingu i blues. Právem patří ke špičce žánru

Herně se titulu daří hráče dostat do kůže nováčků v cizí galaxii, ale hází si klacky pod nohy nejen výše zmíněnými problémy, avšak také na dnešní dobu nepraktickým herním menu a oplývá mnoha zbytečnými úkoly.

Andromedu nicméně v určitých mezích postihla tendence se opakovat: co vypadalo jako epické při průzkumu první planety, je u čtvrté planety již povinná, ba přímo zdržující rutina.

Naopak velmi zábavné jsou klasické herní aspekty této vesmírné hry na hrdiny: průzkum galaxie, postavy, hlavní úkoly a konverzace. Heroismu oblíbeného kapitána Sheparda z předchozích tří dílů se však hráči nedočkají.

Nebezpečí v Andromedě sice je, ale ve srovnání s Reapery likvidujícími civilizace je zanedbatelné. Hráč se tak spíše vtělí do role vesmírného Kryštofa Kolumba, který musí překonat nástrahy nového světa. Pro někoho dostatečná úloha, pro někoho zklamání, které vyvolává pocit, že to prostě mohlo být lepší.

Autor je spolupracovníkem redakce

Mass Effect: Andromeda

(počítačová hra, Kanada)
Vydal: BioWare
Distributor: Electronic Arts
Hodnocení: 60 %

Autor: Lukáš Příbramský
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!