Prodej ubytování i jízdenek. Český vyhledávač letenek Kiwi rozšíří služby | E15.cz

Prodej ubytování i jízdenek. Český vyhledávač letenek Kiwi rozšíří služby

Prodej ubytování i jízdenek. Český vyhledávač letenek Kiwi rozšíří služby
Letiště Václava Havla, ilustrační foto
• 
ZDROJ: CC BY SA 2.0: Jakub Kadlec via Flickr
20. května 2016 • 11:55
Brněnský vyhledávač letenek Skypicker změnil jméno a plánuje rozšíření služeb. Pod názvem Kiwi.com bude kromě leteckých dokladů zprostředkovávat prodej ubytování v hotelech a jízdenky na povrchovou dopravu. Novinkou bude i převoz cestujících mezi letišti tak, aby stihli navazující lety. Na dnešním setkání s novináři to řekl zakladatel společnosti Oliver Dlouhý.

Lowcostové aerolinky používají levnější letiště, která jsou umístěná daleko od hlavních letišť. Služba Airport to Airport tak má cestujícího přepravit mezi letišti, aby zákazníci mohli kombinovat lety z více letišť v daném městě, uvedl Dlouhý. Společnost chce zpočátku využívat místní taxislužbu, do budoucna jedná o možné spolupráci s globálně působící alternativní taxislužbou Uber.

Spolu s rozšířením služeb plánuje firma nábor nových zaměstnanců. K současným 560, z nichž největší část připadá na zaměstnance zákaznické podpory, by měl přibýt téměř stejný počet nových. Primárně se firma snaží nalézt IT odborníky - vývojáře. Na automatizaci procesů v současnosti pracuje zhruba stovka vývojářů, uvedl Dlouhý s tím, že čím více těchto odborníků společnost získá, tím méně zaměstnanců v dalších profesích bude potřeba.

Raketový růst

Firmě SkyPicker.com loni vzrostl obrat ze 140 milionů na dvě miliardy korun. Letos plánuje další razantní růst a očekává navýšení obratu na osm až deset miliard korun, uvedl Dlouhý. S tržbami kolem dvou miliard se brněnská společnost dotáhla na největší tuzemské prodejce letenek, jako jsou Student Agency či Asiana. Na rozdíl od nich se ale nezaměřuje primárně na českou klientelu a nenabízí letenky především z Česka a okolních letišť, ale působí celosvětově.

Vyhledavač letenek kombinuje i letenky nespolupracujících leteckých společností a zaručuje návaznost letů. První letenky prodala firma na jaře 2013, každý měsíc roste obrat o desítky procent. Rychlý rozvoj SkyPickeru umožnil vstup investora Touzimsky Airlines.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!