Piano koupilo americkou konkurenci a stalo se globálním lídrem | E15.cz

Piano koupilo americkou konkurenci a stalo se globálním lídrem

Piano koupilo americkou konkurenci a stalo se globálním lídrem
Ilustrační foto
• 
ZDROJ: Marcie Casas CC BY 2.0 Flickr

reuters

,

lem

Provozovatel systému pro zpoplatnění přístupu k webovému obsahu Piano ovládl většího amerického konkurenta Press+. Původně malý slovenský start-up tak vyrostl ve světového lídra a převezme většinu světového trhu.

Press+ byl doposud největším hráčem v oblasti poplatků za digitální obsah. Piano konkurenci převzalo za pomoci investičního fondu 3TS Capital Partners. Původním majitelem Press+ byla společnost RR Donnelley & Sons. Hodnotu transakce žádná ze stran neprozradila.

„Koupi Press+ společností Piano Media z našeho portfolia vnímáme jako příležitost konsolidovat dva největší hráče na trhu, díky čemuž získá spojená firma přístup k top technologiím, datem a znalostem, čímž následně umožní klientům získat nové zdroje příjmů,“ uvedl v prohlášení k transakci řídící partner 3TS Capital Partners Pekka Mäki.

Obchodu se účastnil také fond aws Gründerfonds, který před časem majetkově vstoupil do Piana. Dalšími investory jsou slovenský Neulogy Ventures a americký North Base Media.

Nová šéfka

Po fúzi s Press+ bude Piano zpoplatňovat obsah více než 630 webů po celém světě. Mezi zákazníky Press+ patří třeba MediaNews Group, Tribune Company, nebo Gatehouse Media. Piano kromě Slovenska dosud provozovalo národní systémy společného předplatného k přístupu k webovému obsahu ve Slovinsku a Polsku a také několik individuálních řešení, jako například placení elektronického předplatného pro čtenáře amerického časopisu Newsweek. Několik slovenských medií v uplynulých měsících z Piano Media vystoupilo, což odůvodnily nízkými výnosy ze zpoplatnění webového obsahu.

Novou šéfkou společnosti se stala Kelly Leach, která působila na různých pozicích ve vydavatelství Dow Jones, jež vydává list The Wall Street Journal. „Vydavatelé si uvědomili, že on-line reklama nemůže být jejich jediným zdrojem příjmů, zpoplatnění obsahu získává na významu,“ uvedla pro agentura Reuters.

Švýcarsko, či Německo

Koncem května Piano Media oznámila příchod nových investorů. Staly se jimi právě fondy AWS Gründerfonds a 3TS Capital Partners. „Investice nám umožní rozšířit naše operace v Rakousku, Německu a Švýcarsku,“ uvedl tehdy Peter Richards, vedoucí oddělení mezinárodních operací Piano Media. Společnost po uzavření obchodu přestěhovala svou centrálu do Vídně. V Bratislavě zůstal jen tým softwarových vývojářů.

Piano provozuje také systémy platebních bran ve Slovinsku a Polsku. Vyloučená, i když zatím ne moc pravděpodobná, není ani expanze do Česka. „Jsme v kontaktu s českými vydavateli. Neočekáváme však, že kontrakty podepíšeme v krátké době,“ řekl nedávno E15.cz šéf komunikace společnosti David Brauchli.

Zatímco podíl internetové reklamy na světových výdajích na reklamu v letech 2003 až 2013 podle Reuters stoupl o 17 procent, podíl listů a magazínů v tomto období klesl.

Společnost Press+ byla založena v roce 2009 dvěma podnikateli a její služby využívá více než 500 webů. Před třemi lety podnik koupila americká firma R.R. Donnelley, podle dostupných informací kupní cena tehdy dosáhla 45 milionů dolarů (960 milionů korun).

Autor: reuters, lem
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!