Ostuda PC hry o Batmanovi: Vydavatel ji den po vydání stáhnul | E15.cz

Ostuda PC hry o Batmanovi: Vydavatel ji den po vydání stáhnul

Ostuda PC hry o Batmanovi: Vydavatel ji den po vydání stáhnul
Batman: Arkham Knight
• 
ZDROJ: Rocksteady Studios
25. června 2015 • 14:48
Nový díl akční adventury z temného světa komixového hrdiny Batmana s podtitulem Arkham Knight si při svém vydání uřízl nevídanou ostudu, která se videohernímu titulu s klasifikací AAA, tedy titulu s vysokým rozpočtem na vývoj, dlouho „nepovedla“: developerské studio Rocksteady a jeho vydavatel Warner Bros Interactive Entertainment nedokázali se svými externími partnery uhlídat technickou kvalitu verze hry pro PC a po necelém dni v prodeji ji s omluvami nečekaně stáhli.

Reagovali tak na tvrdou kritiku PC hráčů: například podle několika tisícovek negatívních hodnocení na platformě Steam totiž hra měla problémy se zobrazovacím výkonem, často u ní docházelo k zasekávání obrazu a radikálnímu poklesu FPS (počet zobrazovaných snímků za sekundu, 30 je standard pro konzolovou verzi, u PC je za standard považováno alespoň 60 FPS) pod hratelnou mez.

Problém se takřka několik hodin po vydání hry pokusili vyřešit externí partneři hry, vývojáři ovladačů pro grafické karty NVidia a AMD, vydáním nových ovladačů, zmíněné potíže však i po jejich zásahu přetrvaly a ani grafické karty nejvyšších tříd hru řádně nerozběhly. Obchod služby Steam dokonce zahájil mimořádnou refundační akci pro zklamané hráče. Kdy dojde k znovuvydání PC verze hry vývojáři v oficiální omluvě neupřesnili, s konzolovou verzí hry však slaví úspěch s prozatímním hodnocením 9,2 bodu z 10 možných.

Stávající vývoj v negativním světle ukazuje, jak moc vývojářům z videoherního průmyslu činí potíže stávající rozdělení hráčského publika na „počítačové“ a „konzolové“. Vývoj hry pro jednu platformu a její následný převod pro platformu druhou totiž nemusí skončit dobře a hráči sami si již zvykli, že krátce po vydání hry následuje pro jejich platformu vydání patche (záplaty, opravy chyb), což jednak snižuje zážitek z hraní hry a jednak ukazuje doslova na závislost videoherního průmyslu na internetovém připojení jakožto distribučním kanálu. Ty tam jsou doby, kdy koupená hra na CD či DVD jednoduše fungovala.

 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!