Ostuda PC hry o Batmanovi: Vydavatel ji den po vydání stáhnul | E15.cz

Ostuda PC hry o Batmanovi: Vydavatel ji den po vydání stáhnul

Ostuda PC hry o Batmanovi: Vydavatel ji den po vydání stáhnul
Batman: Arkham Knight
• 
ZDROJ: Rocksteady Studios

Marek Schwarzmann

Nový díl akční adventury z temného světa komixového hrdiny Batmana s podtitulem Arkham Knight si při svém vydání uřízl nevídanou ostudu, která se videohernímu titulu s klasifikací AAA, tedy titulu s vysokým rozpočtem na vývoj, dlouho „nepovedla“: developerské studio Rocksteady a jeho vydavatel Warner Bros Interactive Entertainment nedokázali se svými externími partnery uhlídat technickou kvalitu verze hry pro PC a po necelém dni v prodeji ji s omluvami nečekaně stáhli.

Reagovali tak na tvrdou kritiku PC hráčů: například podle několika tisícovek negatívních hodnocení na platformě Steam totiž hra měla problémy se zobrazovacím výkonem, často u ní docházelo k zasekávání obrazu a radikálnímu poklesu FPS (počet zobrazovaných snímků za sekundu, 30 je standard pro konzolovou verzi, u PC je za standard považováno alespoň 60 FPS) pod hratelnou mez.

Problém se takřka několik hodin po vydání hry pokusili vyřešit externí partneři hry, vývojáři ovladačů pro grafické karty NVidia a AMD, vydáním nových ovladačů, zmíněné potíže však i po jejich zásahu přetrvaly a ani grafické karty nejvyšších tříd hru řádně nerozběhly. Obchod služby Steam dokonce zahájil mimořádnou refundační akci pro zklamané hráče. Kdy dojde k znovuvydání PC verze hry vývojáři v oficiální omluvě neupřesnili, s konzolovou verzí hry však slaví úspěch s prozatímním hodnocením 9,2 bodu z 10 možných.

Stávající vývoj v negativním světle ukazuje, jak moc vývojářům z videoherního průmyslu činí potíže stávající rozdělení hráčského publika na „počítačové“ a „konzolové“. Vývoj hry pro jednu platformu a její následný převod pro platformu druhou totiž nemusí skončit dobře a hráči sami si již zvykli, že krátce po vydání hry následuje pro jejich platformu vydání patche (záplaty, opravy chyb), což jednak snižuje zážitek z hraní hry a jednak ukazuje doslova na závislost videoherního průmyslu na internetovém připojení jakožto distribučním kanálu. Ty tam jsou doby, kdy koupená hra na CD či DVD jednoduše fungovala.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!