Od Sony odpadne další divize, firma vyklízí i trh se smartphony | E15.cz

Od Sony odpadne další divize, firma vyklízí i trh se smartphony

Od Sony odpadne další divize, firma vyklízí i trh se smartphony
Výkonný ředitel Sony Kazuo Hirai
• 
ZDROJ: čtk
18. února 2015 • 14:14
Japonský výrobce elektroniky Sony oddělí divizi videa a zvuku a vyčlení ji do samostatné dceřiné společnosti. Plán je součástí nové strategie, která má ztrátové firmě během příštích tří let pomoci vrátit se k zisku a urychlit rozhodovací procesy. Výkonný ředitel Kazuo Hirai nevyloučil, že firma by časem mohla odejít z trhu s mobilními telefony, kde zaostává za konkurencí.

Firma se už dál nebude snažit o růst tržeb v oblastech jako jsou chytré mobilní telefony, kde s ní soupeří levnější asijští rivalové a největší hráči v odvětví - americký Apple a jihokorejský Samsung. Zaměřit se místo toho chce na činnosti, kde vidí větší potenciál růstu, jako jsou kamerové senzory, videohry a zábavní systémy, například herní konzole PlayStation, řekl Hirai při představování strategie na následující tři roky.

Sony prochází hlubokou restrukturalizací. Firma již loni oddělila divizi televizorů a zbavila se ztrátové divize osobních počítačů. Divize videa a zvuku se nezávislejší stane do října, řekl Hirai. Oznámený krok by měl urychlit procesy ve firmě a zajistit, že každá část ponese větší zodpovědnost za své výsledky. Společnost by mohla oddělit od zbytku i jiné součásti, například počítačové čipy a baterie. Konkrétní rozhodnutí ale prý zatím nepadlo.

Strategický odchod

Hirai přitom nevyloučil, že uvažovat by se mohlo také o „strategii odchodu“ z trhu s televizory a mobilními telefony. „Duch Sony je v tom, co se jiní neodvážili udělat,“ prohlásil Hirai.

Sony kdysi uvedla na trh přenosné hudební přehrávače Walkman. V posledních letech se ale dostala do vážných problémů a na trhu s levnými mobilními telefony a televizory s plochou obrazovkou zaostala za konkurencí.

V předešlém finančním roce byla firma ve ztrátě 40 miliard jenů. V tomto fiskálním roce, který končí v březnu, ztrátu předpokládá na 170 miliard jenů. Je to ale méně, než firma odhadovala původně. Celoroční provozní zisk očekává kolem 20 miliard jenů. Už ve finančním roce 2017/18 by se ale měl provozní zisk zvýšit až na pětadvacetinásobek a dosáhnout přinejmenším 500 miliard jenů, plánuje firma.

Autor: ČTK
 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!