Největší čínský internetový prodejce Alibaba expanduje do médií | E15.cz

Největší čínský internetový prodejce Alibaba expanduje do médií

Největší čínský internetový prodejce Alibaba expanduje do médií
Jack Ma
• 
ZDROJ: alibaba.com
13. března 2014 • 16:53
Největší čínský internetový prodejce Alibaba Group expanduje do médií. Firma oznámila, že koupí za 804 milionů dolarů (15,9 miliardy korun) kontrolní podíl 60 procent v hongkongské filmové a televizní společnosti ChinaVision Media Group.

ChinaVision vyrábí filmy a televizní pořady v čínštině. Má rovněž divizi, která vyvíjí obsah pro mobilní telefony.

Čínské internetové firmy masivně investují do rozšíření aktivit mimo svoji hlavní oblast podnikání. Nutí je k tomu silná konkurence na čínském internetovém trhu, který je největší na světě. Čína má 618 milionů uživatelů internetu.

Podíl osm procent vlastní v ChinaVision firma Tencent Holdings, která je konkurentem Alibaby. ChinaVision pro Alibabu vydá nové akcie a podíl Tencent se kvůli tomu sníží na tři procenta.

Alibaba rozšiřuje portfolio služeb

Hlavní část příjmů firmy Alibaba pochází z provozování internetových obchodů pro podniky a běžné spotřebitele. Nabízí také internetové finanční služby či tzv. instant messaging, což je rychlý způsob komunikace pomocí krátkých zpráv, posílaných mezi uživateli. Loni v červenci firma spustila svoji vlastní televizi Ali TV a letos se chystá nabídnout mobilní herní platformu.

Alibaba se nyní připravuje na primární nabídku akcií. Podle analytiků by hodnota firmy mohla činit 140 miliard dolarů.

Autor: ČTK, pav
 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!