Na českém trhu skončily další tři slevové portály | E15.cz

Na českém trhu skončily další tři slevové portály

Na českém trhu skončily další tři slevové portály
5. září 2013 • 14:13
Tuzemský trh je chudší o další tři slevové portály. Svou činnost ukončily weby Megasleva.cz, BonyBony.cz a MyDeals.cz. Provozovatel všech tří webů, firma Kolektiva, s. r. o., vyhlásil úpadek.

Všechny tři portály byly provázané od loňského roku, kdy MyDeals.cz fakticky „koupilo“ BonyBony.cz a Megasleva.cz. Portály za sebou zanechaly nespokojené partnery z řad zákazníků i poskytovatelů slev, jak E15 potvrdil nejmenovaný zdroj. Podle insolvenčního návrhu dluží Kolektiva téměř pěti stovkám subjektů. Statisícové částky požadující například společnosti Dobrý dárek, Pražské služby nebo CPI Hotels. Firma podle svého facebookového profilu slíbila situaci řešit.

Jak zmiňuje server Lupa.cz, ještě v roce 2011 patřil web MyDeals.cz mezi nejsilnější weby na českém internetu. Bylo to ovšem v době, kdy na zařazení do první desítky stačil obrat „pouze“ v řádu milionů korun. V tomto se v žebříčku nejsilnějších webů neobjevil ani jeden ze zmiňovaných portálů.

Český internet: hodně slevových portálů, málo zákazníků

Na českém trhu působí v současné době více než 70 slevových serverů. Za poslední rok jich ale ubylo více než 60. Jak ukazuje výzkum vyhledávače slev Skrz.cz, zatímco největší hráči upevňují pozice, slabší odpadávají. Největší portály už aktuálně ovládají kolem 70 procent trhu, jak dříve uvedly Lidovky.cz.

„To, že Češi začali přemýšlet o tom, kde ve slevě nakupují, logicky představuje pro spoustu malých slevových serverů velký problém, protože se v péči o zákazníky mohou jen velmi těžko vyrovnat těm největším portálům,“ uvedl ke klesajícímu počtu slevových portálů ředitel vyhledávače slev Skrz.cz Petr Kováčik. Na trhu podle něj zůstávají pouze ti, kteří mají sílu poskytovat kvalitní zákaznický servis a další přidané hodnoty.

Podle marketingové manažerky Slevomatu Jany Zahradníčkové je počet slevových portálů na českém trhu stále naddimenzován. „Úpadky nerentabilních a nespolehlivých serverů jsou logickým důsledkem vývoje trhu. Menší slevové servery nepřináší partnerům požadovaný marketingový efekt a ti přechází k větším slevovým serverům, které osloví více zákazníků,“ uvedla Zahradníčková.

Slevové portály v Česku: miliardový trh

Za loňský rok přesáhly tržby českého slevového trhu 3 miliardy korun. Tržby na Slovensku jsou zatím třetinové, loni dosáhly 40 milionů eur. Na českém trhu je lídrem Slevomat, následován weby Vykupto.cz, Zapakatel.cz, Pepa.cz, Nakupvakci.cz. Na Slovensku vede Zlavadna.sk.

Tomáš Čupr: Slevomat bude nabízet i velké značky

 

businessinfo.cz

  • Stát shromažďuje příliš mnoho dat, hrozí zneužití, varují poplatníci před kontrolním hlášením
  • Česká firma vyvinula unikátní metodu pomáhající rozkládat plasty, uplatnění najde v Číně
  • Na solárním boomu v Česku vyrostlo množství firem. Teď hledají příležitost v zahraničí
  • Chile: Exportéry láká trh s otevřenou náručí