Mobilní surfování po internetu je stále oblíbenější, poráží připojení pomocí počítače | E15.cz

Mobilní surfování po internetu je stále oblíbenější, poráží připojení pomocí počítače

30. října 2016 • 17:02

Ačkoliv jsou chytré mobilní telefony stále relativně mladou záležitostí, uživatele po celém světě si svou kompaktní velikostí a jednoduchým ovládáním získaly během pár let. A značně to také ovlivňuje svět internetu. Právě množství přístupů na globální síť z mobilních zařízení každoročně roste, v příštím roce by mělo dosáhnout až 75 procent. 

Data o provázání internetu a mobilních technologií ve své zprávě přinesla společnost Zenith Media. V letošním roce uživatelé vstoupí na internet pomocí mobilů a tabletů v 68 procentech případů, analýza tedy očekává sedmiprocentní nárůst. Oproti pouhým 40 procentům v roce 2012 se tak jedná o značně vyšší čísla. Růst by měl pokračovat i v následujících letech, za dva roky mají být čtyři pětiny internetových přístupů právě ty z mobilních zařízení.

Jak už bylo zmíněno výše, za nárůst může především popularita smartphonů. Podle analýzy ho v roce 2012 vlastnilo jen 23 procent obyvatel z šedesáti zkoumaných zemí. Toto číslo se do dnešního dne více než zdvojnásobilo, chytrý telefon údajně vlastní 56 procent obyvatel. Podobný nárůst zažily také tablety, které byly před čtyřmi lety v podstatě novinkou. V současnosti tablet vlastní každý sedmý člověk z analyzovaných států.

BlackBerry končí s výrobou chytrých telefonů. Akcie firmy reagují prudkým růstem

Zatímco oblíbenost tabletů se liší stát od státu, chytré telefony se staly globálním trendem. Možná trochu překvapivě je nejvíc vlastníků smartphonů na obyvatele v Irsku, následuje Singapur, Španělsko, Norsko nebo Jižní Korea.

Důvodem, proč Zenith podobnou analýzu vytvořil, je mapování trhu pro reklamní obsah, který živí většinu internetových stránek. Podle Zenithu výdaje na internetovou reklamu překročí tu pro počítače již příští rok. Zatímco letos má mobilní reklama 44procentní podíl, v roce 2018 by to mělo být až šedesát procent. Podle expertů by za dva roky měly výdaje na mobilní reklamu přesáhnout 134 miliard dolarů (3,3 bilionu korun), což je více než reklamní sdělení v tisku, kinech a na veřejných prostranstvích dohromady.

Náctiletí dávají přednost Snapchatu před Facebookem. Může pro Zuckerberga znamenat problém?

„Společnosti podnikající na internetu by měly především zvážit optimalizaci svého obsahu pro mobilní zařízení. A to ať už jde o klasické webové stránky nebo videoobsah,“ uvádí Zenith ve své analýze. Zároveň nabádá také reklamní agentury, aby svůj obsah co nejlépe propojovaly napříč jednotlivými zařízeními a koncovým uživatelům nabídly komplexní reklamní sdělení.

„Mobilní telefony se prudce šíří napříč světem. A již příští rok se stanou nejdůležitější platformou pro internetovou reklamu, na což by měly být internetové stránky připravené,“ dodává Jonathan Barnard ze Zenithu.

Žena, nebo muž? Módní značky propagují modelky, u nichž těžko poznáte pohlaví. Trendu pomáhají sociální sítě

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!