Mobilní nákupy rostou o 40 procent, třikrát rychleji než e-commerce

Mobilní nákupy rostou o 40 procent, třikrát rychleji než e-commerce
20. listopadu 2015 • 19:00
Obliba nákupů prostřednictvím chytrého telefonu nebo tabletu výrazně roste. V uplynulých třech letech dosahovaly mobilní nákupy každoročně více než 40procentního nárůstu v objemu i hodnotě. Rostly tak třikrát rychleji než klasické online nákupy prostřednictvím počítače. Ty dosahovaly růstu okolo 13 procent. Ukazují to statistiky asociace Visa Europe.

Průměrně lidé přes mobilní telefon zaplatí během jedné transakce kolem 2 400 korun. U tabletu je to až o třetinu více, tedy kolem 3 200 korun. Muži přitom utrácí více než ženy, a to v průměru až o čtvrtinu. Konkrétně je to přibližně 3 000 ku 2 400 korun.

„Vychází to ze zaměření na odlišný sortiment. Zatímco ženy nakupují především oblečení a produkty z oblasti péče o krásu a zdraví, kde pořizovací částky nejsou tak vysoké, muži mnohem častěji nakupují vybavení pro sport nebo nejrůznější technické vybavení a elektroniku,“ vysvětluje regionální manažer asociace Visa Europe pro Českou republiku a Slovensko Marcel Gajdoš.

Kategorie mobilních nákupůKategorie mobilních nákupůAutor: Statistiky asociace Visa Europe

Žebříček v mobilním nakupování vedou severské státy Evropy. Například v Dánsku se každoroční nárůst pohybuje kolem 55 procent, v Norsku je to 54 procent a Švédsku 52 procent. Stejně je na tom i Čína. Ta je podle statistik zemí, v níž největší podíl lidí k nákupům využívá právě chytrý telefon nebo tablet. Celkem představují 68 procent obyvatel. V závěsu Čínu následují Spojené arabské emiráty a Turecko. Obliba mobilních nákupů ale roste i v Česku. „Z našich průzkumů vyplývá, že Češi milují inovace a moderní technologie,“ popsal Gajdoš.

Vzestup online nakupování z mobilních zařízení potvrzují i výsledky průzkumu společnosti Slevomat. „Uživatelů, kteří nakupují prostřednictvím webu ve svém telefonu je zhruba 480 tisíc,“ popisuje zkušenost firmy její ředitelka Marie Chytilová. Průměrná výše nákupu je 670 korun, nejčastěji nakupují zákazníci ve věku mezi 18 až 34 lety. Nejvíce z nich – konkrétně 65 procent – bydlí v Praze a okolí.

Tokeny dají bezkontaktnímu placení mobilem novou šanci

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!