Mobilní nákupy rostou o 40 procent, třikrát rychleji než e-commerce

Obliba nákupů prostřednictvím chytrého telefonu nebo tabletu výrazně roste. V uplynulých třech letech dosahovaly mobilní nákupy každoročně více než 40procentního nárůstu v objemu i hodnotě. Rostly tak třikrát rychleji než klasické online nákupy prostřednictvím počítače. Ty dosahovaly růstu okolo 13 procent. Ukazují to statistiky asociace Visa Europe.

 ilustrační foto,
20.11.2015 19:00   |  

Průměrně lidé přes mobilní telefon zaplatí během jedné transakce kolem 2 400 korun. U tabletu je to až o třetinu více, tedy kolem 3 200 korun. Muži přitom utrácí více než ženy, a to v průměru až o čtvrtinu. Konkrétně je to přibližně 3 000 ku 2 400 korun.

„Vychází to ze zaměření na odlišný sortiment. Zatímco ženy nakupují především oblečení a produkty z oblasti péče o krásu a zdraví, kde pořizovací částky nejsou tak vysoké, muži mnohem častěji nakupují vybavení pro sport nebo nejrůznější technické vybavení a elektroniku,“ vysvětluje regionální manažer asociace Visa Europe pro Českou republiku a Slovensko Marcel Gajdoš.

Žebříček v mobilním nakupování vedou severské státy Evropy. Například v Dánsku se každoroční nárůst pohybuje kolem 55 procent, v Norsku je to 54 procent a Švédsku 52 procent. Stejně je na tom i Čína. Ta je podle statistik zemí, v níž největší podíl lidí k nákupům využívá právě chytrý telefon nebo tablet. Celkem představují 68 procent obyvatel. V závěsu Čínu následují Spojené arabské emiráty a Turecko. Obliba mobilních nákupů ale roste i v Česku. „Z našich průzkumů vyplývá, že Češi milují inovace a moderní technologie,“ popsal Gajdoš.

Vzestup online nakupování z mobilních zařízení potvrzují i výsledky průzkumu společnosti Slevomat. „Uživatelů, kteří nakupují prostřednictvím webu ve svém telefonu je zhruba 480 tisíc,“ popisuje zkušenost firmy její ředitelka Marie Chytilová. Průměrná výše nákupu je 670 korun, nejčastěji nakupují zákazníci ve věku mezi 18 až 34 lety. Nejvíce z nich – konkrétně 65 procent – bydlí v Praze a okolí.


Čtěte také:

Platební firma Square vstoupila na burzu, akcie vyskočili o šedesát procent

Tokeny dají bezkontaktnímu placení mobilem novou šanci

Markéta Žižková Autor: Markéta Žižková redaktorka deníku E15

Komentáře

Čtěte také

Škoda za pololetí prodala 570 tisíc aut, pomohly trhy v Číně a Evropě

Škoda za pololetí prodala 570 tisíc aut, pomohly trhy v Číně a Evropě aktualizováno

Automobilce Škoda Auto v prvním pololetí vzrostl prodej o 4,6 procent na 569 400 vozů. K rekordnímu výsledku přispěl dobrý vývoj na nejdůležitějších trzích, v Číně a Evropě, a… více

Mobilní web