Internetové obchody a prodejci elektroniky zažili rekordní vánoční sezonu

Internetové obchody a prodejci elektroniky zažili rekordní vánoční sezonu
29. prosince 2015 • 13:27
Letošní vánoční sezona byla pro e-shopy i obchodníky s elektronikou nejsilnější v historii. Obrat jim stoupl meziročně i o desítky procent. Například prodejnám Datart vzrostly v prosinci tržby meziročně o 36 procent, Euronics hlásí nárůst o 30 procent, Alza.cz uvádí meziroční nárůst o desítky procent.

Pro internetový obchod Kasa.cz byl letošní prosinec z hlediska tržeb nejúspěšnější měsíc v historii. Prodejní rekordy překonávala hlavně elektronika. „Zaznamenali jsme meziroční růst prodejů o téměř 20 procent,“ uvedl ředitel Kasa.cz Vladimír Sušil.

Největší tuzemský e-shop Alza.cz zažil nejlepší vánoční nákupní sezonu v historii. „Ekonomice se daří, což se odrazilo v ochotě zákazníků utratit letos za vánoční dárky více než v minulých letech,“ potvrdila mluvčí Šárka Jakoubková.

Lidé podle ní nejvíce kupovali notebooky, mobilní telefony s LTE, hračky a sportovní potřeby. Letošním absolutním hitem se stala chytrá elektronika, nejvíce šly na odbyt chytré hodinky, fitness náramky, sporttestery či drony.

Prodejnám Expert Elektro přinesl závěr letošní roku až patnáctiprocentní nárůst tržeb ve srovnání s loňskem. „Jen mezi Štědrým dnem a Silvestrem jsou tržby vyšší až trojnásobně oproti průměrnému nákupnímu dni. Přitom druhý svátek vánoční se řadí z hlediska tržeb i prodejů mezi naše nejsilnější dny v roce vůbec,“ dodal ředitel marketingu a nákupu Ladislav Pospíšil.

K neprodávanějšímu zboží patřily v prosinci televizory, sušičky prádla, automatické kávovary, mobilní telefony a notebooky

Také pro outletové centrum Freeport Hatě je prosinec z pohledu tržeb rekordní, oproti loňsku přinejmenším o deset procent. „Mezi nejexponovanější dny se zařadil 26. prosinec, kdy návštěvnost centra vzrostla meziročně o čtvrtinu, a tržby dokonce o téměř čtyřicet procent,“ dodal ředitel centra Jan Procházka. Nejvíce šlo na odbyt značkové sportovní oblečení, zimní bundy a obuv.

„Letošní prosinec potvrdil tendenci předchozích měsíců, že se důvěra lidí v pozitivní budoucnost prohlubuje a Češi začali nejenom více investovat do kvalitních potravin, ale uskutečňují i dlouho odkládané nákupy zbytného sortimentu,“ dodala mluvčí Globusu Pavla Hobíková.

Do prodejen IKEA přišlo v předvánočním období o tři procenta více návštěvníků než loni, tržby meziročně vzrostly o 15 procent. Nejúspěšnější byl třetí adventní víkend. „Češi mají stále větší zájem o skandinávský nábytek a bytové doplňky, což se naplno projevilo i v předvánočním období,“ uvedl mluvčí řetězce Tomáš Kubík.

Novým hitem se staly drony

Podle statistik Euronics patřily k neprodávanějšímu zboží v prosinci televizory, sušičky prádla, automatické kávovary, mobilní telefony a notebooky.

Skokanem letošních Vánoc byly létající drony. „V prosinci byly tradičním vánočním megahitem mobilní telefony. Herní konzole byly jasným hitem z dárků na poslední chvíli,“ dodala Iva Pavlousková z Datartu.

Předvánoční nákupní sezonu letos odstartoval 27. listopadu tzv. černý pátek. „Ten sklidil u lidí historicky největší ohlas a českým e-shopům vzrostly na Black Friday meziročně tržby o téměř 30 procent,“ uvedl obchodní ředitel společnosti NetDirect, která se zabývá výrobou a provozováním e-shopů, Marek Krška.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!