IBM umožní operátorům sledovat mobilní sítě, zařízení a datové přenosy | E15.cz

IBM umožní operátorům sledovat mobilní sítě, zařízení a datové přenosy

IBM umožní operátorům sledovat mobilní sítě, zařízení a datové přenosy
IBM
• 
ZDROJ: Jan Sedlák

Jan Sedlák

E15.cz ze Singapuru: Společnost IBM ohlásila další ze série letošních akvizic, pomocí kterých postupně naplňuje svojí strategii dodavatele IT služeb postavených na velkých datech a jejich analýze. Nejnovější posilou je zhruba 5 let fungující dublinská firma The Now Factory, jíž Big Blue získala za nespecifikovanou částku. Akvizice IBM pomůže hrát větší roli u mobilních operátorů.

Tato analytika zákazníků a sítí zapadne do nabídky nástrojů a služeb, které IBM nazývá MobileFirst. Ty firmám umožňují budovat mobilní služby pro zaměstnance (třeba interní App Store, zabezpečení, BYOD a podobně) a zároveň spravovat mobilní sítě. Ze strany IBM jde o relativně mladou iniciativu, kterou postupně i skrze akvizice rozšiřuje.

Miliardy dolarů z velkých dat

The Now Factory se ale zároveň stane součástí softwarové divize a dojde na užší začlenění k dalším nástrojům pro analytiku a big data, třeba systémům PureData či na Hadoopu postaveném InfoSphere BigInsights.

IBM v oblasti velkých dat a jejich zpracování výrazně investuje a během posledního roku koupila několik firem, zejména Tealeaf, Star Analytics, StoredIQ a DemandTec. Big Blue totiž počítá s tím, že tento byznys firmě do roku 2015 přinese tržby až 20 miliard dolarů.

Velkým pohonem růstu mají být mobilní operátoři, kteří aktivně budují datové sítě nové generace, zaměřují se na datové přenosy a potřebují své sítě dimenzovat a vymýšlet nové obchodní modely. Do této oblasti tak kromě IBM investují také hráči jako Cisco či Oracle.

The Now Factory v současné době používá 40 velkých operátorů po celém světě, mezi nimi i Telefónica a T-Mobile.

IBM v těchto dnech koupilo také mladou firmu Xtify, jež do mobilních aktivit kupujícího rovněž zapadá. Zároveň se napojuje i na strategii, kterou IBM nazývá Smarter Commerce. Xtify umožňuje na základě dat z firemních CRM a dalších byznysových systémů posílat takzvané „push“ notifikace do mobilních zařízení. Firmy tak díky tomu mohou posílat například oznámení zákazníkům či prostě obchodní a reklamní sdělení. IBM chce tyto služby doručovat skrze rovněž koupenou cloudovou infrastrukturu SoftLayer. Firma už do Smarter Commerce akvizic od roku 2010 investovala 3,5 miliardy dolarů. Xtify funguje od roku 2009 a během svého působení získalo investice 3,4 milionu dolarů.

IBM se v současné době potýká s poklesem prodejů hardwaru a služeb, což se v posledním kvartálu projevilo propadem tržeb o 17 procent. Akcie společnosti za poslední rok ztratily 12 procent.

Cestu autora na konferenci InterConnect 2013 hradila společnost IBM.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!