Facebook připravuje Atlas: reklamní systém nezávislý na cookies | E15.cz

Facebook připravuje Atlas: reklamní systém nezávislý na cookies

Facebook připravuje Atlas: reklamní systém nezávislý na cookies
Facebook
• 
ZDROJ: CC BY-NC-SA 2.0: Marco via Flickr

Živě.cz, Matěj Čičák

Chystaná reklamní síť Atlas, jejíž základy koupil Facebook loni od Microsoftu, by mohla být na základě informací deníku Wall Street Journal uvedena do provozu již v příštím týdnu. Atlas bude mít k dispozici více dat o uživatelích, díky čemuž zajistí lepší cílení reklamy.

Data dokáže získat díky sociálním plug-inům (tlačítko Like, přihlášení, sociální boxy), které má dnes rozšířené po celém webu, aniž by musel být uživatel přihlášen k Facebooku a aniž by k tomu využíval cookies.

Data také dokáže párovat napříč různými zařízeními. Pokud si například na mobilu uživatel zobrazí konkrétní produkt na konkrétním e-shopu, avšak nákup nakonec dokončí na počítači, Facebook si tato data dokáže spojit.

O uživatelích ví Facebook dost již dnes, avšak Atlas je převratný právě v možnosti párovat data. Od nového systému si služba slibuje větší účinnost reklamy a také lepší reklamu na mobilních zařízeních, které zatím neuměl vytěžit tak, jako desktopový web. Mohlo by to také odstranit problém s falešnými účty, které klikají na reklamy zbytečně.

Autor: Živě.cz, Matěj Čičák
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!