Facebook připravuje Atlas: reklamní systém nezávislý na cookies | E15.cz

Facebook připravuje Atlas: reklamní systém nezávislý na cookies

Facebook připravuje Atlas: reklamní systém nezávislý na cookies
Facebook
• 
ZDROJ: CC BY-NC-SA 2.0: Marco via Flickr
28. září 2014 • 15:09
Chystaná reklamní síť Atlas, jejíž základy koupil Facebook loni od Microsoftu, by mohla být na základě informací deníku Wall Street Journal uvedena do provozu již v příštím týdnu. Atlas bude mít k dispozici více dat o uživatelích, díky čemuž zajistí lepší cílení reklamy.

Data dokáže získat díky sociálním plug-inům (tlačítko Like, přihlášení, sociální boxy), které má dnes rozšířené po celém webu, aniž by musel být uživatel přihlášen k Facebooku a aniž by k tomu využíval cookies.

Data také dokáže párovat napříč různými zařízeními. Pokud si například na mobilu uživatel zobrazí konkrétní produkt na konkrétním e-shopu, avšak nákup nakonec dokončí na počítači, Facebook si tato data dokáže spojit.

O uživatelích ví Facebook dost již dnes, avšak Atlas je převratný právě v možnosti párovat data. Od nového systému si služba slibuje větší účinnost reklamy a také lepší reklamu na mobilních zařízeních, které zatím neuměl vytěžit tak, jako desktopový web. Mohlo by to také odstranit problém s falešnými účty, které klikají na reklamy zbytečně.

Autor: Živě.cz, Matěj Čičák
 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!