Co je vlastně zač český Vodafone | E15.cz

Co je vlastně zač český Vodafone

Co je vlastně zač český Vodafone
Pražská centrála Vodafone
• 
7. dubna 2014 • 00:08
U českého T-Mobilu a Telefóniky lze poměrně jednoduše číst, co jsou oba mobilní operátoři zač a kam kráčí v nové datové době. První jmenovaný po sloučení s T-Systems a koupi GTS bude chtít hrát důležitou roli v IT službách, datových centrech, B2B a cloudu. Kellnerův podnik má zase silnou pozici v pevných přípojkách a se službami jako O2 TV se snaží profilovat i jako OTT hráč. Jaká je ale role Vodafonu?

U červeného a nejmenšího ze zdejších operátorů navenek v podstatě není možné pozorovat podobně zásadní změny, jaké prosazují jeho konkurenti. Z trhu naopak často zaznívá, že „Vodafone je rád, že je rád“. T-Mobile a Telefónica navíc chtějí sdílet své sítě a Vodafone mezi sebe nemají ambice pouštět.

„V současné době jsme v roli vyzyvatele,“ říká šéf zdejšího Vodafonu Balesh Sharma. „Na co se soustředíme a chceme soustředit? To je jednoduché, chceme mít výbornou síť pro rychlá data a velmi spokojené zákazníky. Skutečně nám jde o dobrou zkušenost zákazníků.“

Vodafone a jeho budoucnost v datech

Vodafone podle relativně čerstvého šéfa lokální pobočky minimálně v dohledné době nemá ambice začít provozovat vlastní OTT aplikace a další doprovodné služby. Naopak se chce stále soustředit na to, co byl vždy jeho byznys, tedy provozování mobilní sítě. „Jsme telekomunikační operátor a tím také zůstaneme,“ tvrdí Sharma a mluví o soustředění se na to, aby uživatelé mohli hladce využívat mobilní data.

Vodafone nebyl výjimkou a také on samozřejmě nijak netoužil po jasně striktních pravidlech síťové neutrality, aktuálně ale mluví o otevřenosti své sítě. „Jsme otevření všem bez výjimky,“ vzkazuje Sharma. Argumenty proti internetovým firmám typu Google, Facebook a podobně jsou ale jasné: zdarma využívají naše sítě a nedělí se o zisk.

Plánované pokrytí Vodafonu v prosinci 2014.Plánované pokrytí Vodafonu v prosinci 2014.Autor: Vodafone

Data jsou nicméně podle všeho budoucností Vodafonu, což mimo jiné potvrzuje aktuální reklamní kampaní na takzvaný turbo internet. To, zda společnost ze své pozice „vyzyvatele“ zkusí přijít s opravdovou datovou revolucí, která by například za solidní peníz nabídla neomezený rychlý mobilní internet, však úplně jasné není. Ve hře jsou pořád velké náklady.

Vodafone se aktuálně profiluje jako operátor s nejlepším pokrytím rychlým internetem na území republiky. Firma koncem loňského roku slíbila, že ještě letos tímto signálem pokryje 93 procent populace (80 procent území). Aktuální mapu je možné .

 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!