Čínské internetové firmy Weibo a Alibaba míří na burzu v USA

Čínské internetové firmy Weibo a Alibaba míří na burzu v USA
15. března 2014 • 19:24
Čínští internetoví giganti Weibo a Alibaba se chystají vstoupit na akciovou burzu v USA. Síť Weibo, která nabízí podobnou službu jako Twitter, chce z primární nabídky akcií získat 500 milionů dolarů (asi 9,8 miliardy Kč). Čínský internetový obchod Alibaba Group Holding se podle zdrojů agentury Reuters k primární nabídce v USA chystá v letošním třetím čtvrtletí.

Zájem o vstup na americký trh mezi čínskými společnostmi v poslední době silně roste a o primární nabídku v USA má zájem rekordní počet firem, které chtějí co nejvíce vytěžit z růstu amerických trhů. Zájem je však o akcie těchto firem i ze strany amerických investorů, kteří doufají, že vydělají na prudkém růstu internetového trhu v Číně.

Společnost Weibo ale zatím neposkytla žádné bližší podrobnosti ohledně počtu akcií, které chce prodat, ani za jakou cenu. Uvedla jen, že od debutu v USA si slibuje zvýšení povědomí o značce a doufá, že se jí tak podaří udržet talenty.

Příjmy společnosti loni stouply trojnásobně a dosáhly 188,3 milionu dolarů (asi 3,7 miliardy Kč), čistá ztráta klesla na 38,1 milionu USD ze 102,5 milionu v předchozím roce. V prosinci měla firma 129,1 milionu aktivních uživatelů měsíčně a počet uživatelů, kteří jsou aktivní denně, vzrostl o 36 procent.

Skupina Alibaba se zaměřuje na elektronický obchod, tzv. e-commerce, a tento segment v Číně ovládá zhruba z 80 procent. Nabídka akcií by podle zdrojů mohla firmě přinést až 15 miliard USD a mohla by být největším vstupem internetové firmy na americkou burzu od primární nabídky Facebooku v roce 2012.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!