Chytré hodinky od Applu nelákají. Značka ztrácí podíl na trhu | E15.cz

Chytré hodinky od Applu nelákají. Značka ztrácí podíl na trhu

6. prosince 2016 • 15:54

Podíl Applu na trhu nositelných zařízení se ve třetím čtvrtletí snížil o zhruba 70 procent. Vyplývá to z údajů zveřejněných analytickou firmou IDC. Loni Apple za čtvrtletí prodal na čtyři miliony hodinek, nyní však dodal pouze milion zařízení.

Jak ukazují výsledky IDC, všichni velcí hráči v oboru tzv. nositelných zařízení (angl. wearables) ve třetím čtvrtletí letošního roku rostli. Samsung například prodává tolik zařízení jako nyní Apple, v případě jihokorejské firmy tak jde o nárůst zhruba 90 procent. Značka Fitbit si v poslední době mírně polepšila, ačkoliv analytici čekali mnohem lepší výsledek. Akcie Fitbit si v reakci odepsaly 30 procent na konečnou hodnotu 8,5 dolaru.

Chytré hodinky netáhnou. Jejich prodej ve čtvrtletí klesl o polovinu

Jedinou výjimkou mezi firmami je Apple, který zaznamenal výrazný pád. Jak píše web qz.com, značka teprve v září představila Apple Watch Series 2 a Apple Watch Nike+, což se možná projevilo na prodejích ve třetím čtvrtletí - řada lidí čekala na nový model. Na druhou stranu po uvedení nových modelů se prodeje příliš nezvedly.

Bez ohledu na možné důvody, proč nositelná zařízení s nakousnutým jablkem tak propadla, Apple může jen doufat, že si k němu najdou zákazníky cestu právě před Vánocemi, tvrdí web. Apple zřejmě narazil na strop prodeje. Klíčové produkty jako iPhone nebo Macbook se neprodávají, jak se očekávalo. Firma kvůli tomu ohlásila první celoroční pokles tržeb za posledních 15 let.

 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!