Český rozhlas spustí vlastní e-shop | E15.cz

Český rozhlas spustí vlastní e-shop

Český rozhlas spustí vlastní e-shop
Český rozhlas
• 
ZDROJ: profimedia.cz

Dušan Kütner

Hudební nahrávky a pořady s mluveným slovem včetně archivních až raritních záznamů pocházejících z produkce Českého rozhlasu (ČRo) bude možné od ledna příštího roku kupovat nejen ve formě fyzických nosičů přes dceřinou firmu Radioservis, ale i v digitální formě. Veřejnoprávní stanice totiž podle informací deníku E15 za půl roku spustí vlastní internetový obchod.

Na přípravách rozhlas intenzivně pracuje jak v technické rovině, tak v rovině obchodněprávní. „Český rozhlas má největší zvukový archiv v Česku a ten chceme otevřít široké veřejnosti. Přestože se řada archivních snímků objevuje ve vysílání, je to jen malé procento toho obrovského bohatství, které se v archivu ČRo nachází,“ potvrdil plány rozhlasu náměstek generálního ředitele pro strategický rozvoj Jiří Svoboda. „Druhým a neméně důležitým hlediskem je nabídnout zájemci–posluchači vysoký komfort poslechu v místě a čase na jakémkoli zařízení,“ dodal.

Zda bude e-shop provozovat rozhlas či Radioservis, ještě není rozhodnuto. Obchodních modelů je ale rozpracováno více. Předpokladem ale podle Svobody je, že Radioservis bude mít svoji roli v obchodněmarketingové rovině.

ČRo se bude snažit v e-shopu nabízet co nejširší žánrovou nabídku nahrávek jak hudby, tak mluveného slova, která by měla každoročně narůstat tak, jak bude v silách Českého rozhlasu řešit technické a právní problémy.

„Současný prodej fyzických nosičů zůstane zachován. Trend v poskytování zvuku se ale jednoznačně vyvíjí směrem k digitálnímu prodeji, který je operativnější a levnější, což vede k širší nabídce a snazší dosažitelnosti,“ podotkl.

Rozhovor o archivu ČRo čtěte v zítřejším vydání deníku E15

Radioservis se loni dostal do ztráty
Dceřiná společnost ČRo se loni po několika letech propadla do ztráty 870 tisíc korun, zatímco předloni byla v zisku 950 tisíc korun a ještě o rok dříve v zisku 1,1 milionu korun. Tržby firmy loni klesly o téměř pětinu na 40,7 milionu, přičemž pokles Radioservis zaznamenal podruhé po sobě. „Radioservis obchoduje v oblasti, která je nyní v krizovém období a musí se s tím vyrovnat stejně jako řada jiných firem. Osobně pokles tržeb nevidím jako trvalý jev,“ uvedl náměstek generálního ředitele ČRo pro strategický rozvoj Jiří Svoboda.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!