Český Cinemax chce ve světě uspět s hrou pro Nintendo | E15.cz

Český Cinemax chce ve světě uspět s hrou pro Nintendo

Český Cinemax chce ve světě uspět s hrou pro Nintendo
Nintendo, Wii U
• 
ZDROJ: profimedia.cz
27. srpna 2014 • 11:11
Česká republika má vývojářů videoher poměrně hodně, včetně těch úspěšných. Pro herní konzole japonské společnosti Nintendo ale nevyvíjí nikdo. Až na pražskou společnost Cinemax. Ta už v minulosti na přenosný přístroj Nintendo DSi vydala přes deset titulů. Od září ale míří na trochu větší metu. Tou má být titul nazvaný The Keep, který se nejdříve dostane na Nintendo 3DS a později také na další platformy.

Současné hry Cinemaxu pro Nintendo byly spíše menší projekty, na kterých pracovaly tří až čtyřčlenné týmy. „The Keep už je větší. Na hře jsme dělali dva roky v asi deseti lidech, vybočili jsme tak z dělání menších her,“ říká spoluzakladatel a šéf Cinemaxu Lukáš Macura. „Není to úplně tříáčkový titul v pravém slova smyslu, ale považujeme tu hru za velkou. Tomu odpovídají i naše ambice.“

The Keep spadá do kategorie takzvaných krokovacích dungeonů a odkazuje tak na žánr populární zejména v devadesátých letech, který nyní i díky nezávislé scéně dostává trochu nového života. Na přístroje od Nintenda tento typ her skoro nevychází, Macura proto cítí, že je zde značná šance na celosvětový úspěch.

Investované miliony

„Určitě tu cílová skupina je, vybral si nás i distributor v poměrně hodně specifickém Japonsku,“ popisuje Macura. Kromě Japonska se The Keep chystá především na americký a evropský trh. Hra bude dostupná v elektronickém obchodě Nintenda a vyjde na 9,99 eur.

Předpokládané prodeje nechce Cinemax podrobněji specifikovat, v případě úspěchu už ale vnikají plány na vývoj druhého dílu. „Do vývoje jsme investovali řádově miliony a strávili na tom dva roky, takže naše ambice tomu odpovídají,“ přibližuje Macura.

Nintendo ve světě představuje zajímavý trh. Přenosné konzole 3DS, na kterou český titul vyjde nejdříve, už se prodalo kolem 45 milionů kusů a vývoj vypovídá o dalším růstu. Toto číslo sice nemůže konkurovat obří penetraci mobilních zařízení s iOS či Androidem, podle Macury je ale na Nintendu mnohem vyšší šance na úspěch. Zákazníci Nintenda jsou navíc ochotní a zvyklí za hry platit i částky větší než dolar.

„Například App Store od Applu má nízké bariéry pro vstup, ale kvůli tomu je pak hrozně těžké uspět. Vstoupit do programu Nintenda je těžší a časově náročnější, na druhou stranu tam ale není taková konkurence. U Nintenda se v podstatě nemůže stát, že by se neprodalo vůbec nic. Na App Store to možné je,“ popisuje zkušený vývojář své letité zkušenosti.

„Na Nintendu je úspěch přímo úměrný tomu, jak se vám hra povedla a podobně. U Applu je to dost o náhodě a různých těžko ovlivnitelných faktorech,“ navazuje Macura a potvrzuje tak slova mnoha dalších vývojářů. Cinemax vyvinul několik her pro iOS, ne všechny ale uspěly. Například hříčka Hexee byla obecně velice kladně hodnocena, stáhlo si jí ale jenom kolem stovky lidí.

Nintendo nás zachránilo

O Nintendu se v Česku obecně příliš neví, Macura ale tuto platformu považuje za značnou příležitost. „Cinemax jsme po krizi museli značně redukovat. Rozhodovali jsme se co dál a zkusili jsme vývoj na Nintendo DSi. To nás zachránilo. Bez Nintenda bychom tu už možná nebyli.“ Cinemax má nyní sedm interních zaměstnanců a několik externích spolupracovníků.

Macurův podnik na trhu funguje už 16 let a stál například u vydání úspěšných herních hitů jako adventura Ve stínu havrana dabovaná Jiřím Lábusem. Jednoznačně nejúspěšnějším byznysem je ale údajně právě vývoj pro Nintendo. Z pohledu ziskovosti určitě.

Nintendo nás zachránilo. Bez něj už jsme tu nemuseli být.

Cinemax přitom o Nintendu v počátcích tolik nepřemýšlel. „Oslovili jsme nejdříve Sony a Microsoft, chtěli jsme dělat menší hry na PlayStation a Xbox prodávané skrze napojené elektronické obchody. Komunikace s oběma firmami ale neuvěřitelně vázla. Nakonec jsme zkusili i Nintendo a i když tam ten proces taky chvilku trval, k menším vývojářům jako jsme my má firma mnohem lepší přístup,“ popisuje Macura.

Brzy na Wii U a počítačích

The Keep by se proto v budoucnu vedle přenosné konzole 3DS měla dostat také na velký přístroj Wii U. Pracuje se rovněž na verzi pro klasické počítače. Ta vyjde v obchodě Steam, kde se českým firmám hodně daří. DayZ od Bohemia Interactive a Space Engineers od Keen Software House okupují tamní přední příčky prodejnosti. Marek Rosa z Keenu ostatně za utržené peníze začal vyvíjet univerzální umělou inteligenci.

V Cinemaxu uvažují o tom, že by se jejich dungeon dostal také na iPady, nic ale není rozhodnuto. V základu by ale na to hra teoreticky připravena být měla. The Keep se aktuálně z Nintenda přepisuje do univerzálního enginu Unity, díky kterému je pak možné hru poměrně jednoduše transformovat kamkoliv.

Unity už zamířilo i na ono Nintendo a japonská firma dokonce nezávislým vývojářům zdarma poskytuje licence. Třeba tato skutečnost a úspěch Cinemaxu povzbudí další zdejší vývojáře. Jak totiž Lukáš Macura říká, jeho firma si u nás nemá s kým vyměňovat zkušenosti.

Cinemax má pro konzoli 3DS v zásobě ještě ultimátní kolekci své dřívější úspěšné hry Rytmik a v šuplíku několik nápadů na menší hry pro iOS.

 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!