Češi na slevy slyší. Tržby slevových portálů stouply o pětinu | E15.cz

Češi na slevy slyší. Tržby slevových portálů stouply o pětinu

Češi na slevy slyší. Tržby slevových portálů stouply o pětinu
1. ledna 2014 • 18:49
Na slevových portálech loni Češi utratili 3,3 miliardy korun. To představuje růst o necelou pětinu. Obrat největšího z nich, Slevomatu, překročil poprvé miliardu korun. Polovinu tržeb tvoří pobyty, nejvíce objednávek připadá jednoznačně na módu. Největší šestice portálů ovládá téměř tři čtvrtiny trhu. Vyplývá to z údajů vyhledávače slev Skrz.cz.

I po téměř čtyřech letech fungování v ČR slevový trh výrazně roste. Oproti loňsku vzrostl téměř o 20 procent. Skrz.cz registruje aktuálně 55 aktivních slevových portálů. Kromě zákaznického servisu se největší hráči soustředí stále více na věrnostní programy a inovace.

Absolutní tržby portálu Slevomat.cz v roce 2013 poprvé překonaly jednu miliardu korun. Obrat portálu Vykupto.cz se loni zvýšil o čtvrtinu na přibližně 400 milionů korun. „Uplynulý rok hodnotíme velice pozitivně. V průměru jsme zaznamenali nárůst tržeb o víc jak 55 procent. Předběžný odhad tržeb, v absolutních číslech, odhadujeme nyní na cca 270 milionů korun,“ uvedl obchodní ředitel slevového serveru Pepa.cz Levon Ter-Ghazaryan.

„Předpokládáme, že dosáhneme tržeb někde lehce nad 220 miliony korun, ovšem s menšími náklady než v předchozím roce,“ dodal mluvčí serveru Zapakatel.cz Ondřej Duffek.

Za nárůstem tržeb slevových portálů stojí především velký ohlas zákazníků na nabídku zboží. „Obzvlášť zájem o značkovou módu neustále roste. Zatímco v roce 2012 se na obratu celého trhu podílela necelým procentem, loni to bylo již téměř deset procent,“ uvedl ředitel Skrz.cz Petr Kováčik. Ještě výrazněji lze podle něj nástup módy vidět na tržním podílu podle počtu nabídek. V roce 2012 se zboží a móda podílely dohromady na celkovém počtu nabídek asi 15 procenty, loni samotná móda tvořila již téměř polovinu z nich.

Zcela opačným vývojem prošly nabídky z kategorie jídlo a pití. Ještě před dvěma lety se těchto nabídek prodalo na slevových serverech vůbec nejvíc ze všech, v současnosti se na celkovém počtu prodaných poukázek podílejí ani ne třemi procenty.

Nejoblíbenější zboží na slevových serverech v roce 2013
Zboží Podíl podle počtu nabídek (v procentech) Podíl podle obratu (v procentech)
Móda 49,5 9,5
Zboží 16,9 16
Pobyty 9,2 50,5
Krása 9,2 6,2
Relaxace 3,5 2,6

Zdroj: Skrz.cz

Pobytové zájezdy patří dlouhodobě na první místo z hlediska objemu tržeb. V uplynulém roce se na nich podílely z více než poloviny. „Cestování a pobyty budou tahákem i pro tento rok. Ukazují to již teď prodeje zimních dovolených,“ dodal Kováčik.

Sortiment, který lze sehnat přes slevové servery, se nadále rozšiřuje. „Oproti jiným sezonám se loni hodně dařilo zdravotním doplňkům a také přírodním doplňkům na hubnutí,“ uvedl spoluzakladatel slevového serveru Vykupto.cz Tomáš Bátrla. Premiéru si v roce 2013 na slevových serverech podle něj odbyla např. zahradní technika nebo nábytek.

Nejvíce aktivních slevových serverů působilo na českém trhu v srpnu 2011, kdy jich bylo 204. Na konci roku 2012 jich bylo již jen 100, v současné době registruje Skrz.cz 55 aktivních slevových portálů.

Autor: ČTK
 

businessinfo.cz

  • Česká firma vyvinula unikátní metodu pomáhající rozkládat plasty, uplatnění najde v Číně
  • Na solárním boomu v Česku vyrostlo množství firem. Teď hledají příležitost v zahraničí
  • Chile: Exportéry láká trh s otevřenou náručí
  • Neplatičů DPH v registru přibývá geometrickou řadou