Analytici přestávají Twitteru věřit, že získá nové uživatele a akcie se dále propadají | E15.cz

Analytici přestávají Twitteru věřit, že získá nové uživatele a akcie se dále propadají

Analytici přestávají Twitteru věřit, že získá nové uživatele a akcie se dále propadají
Jack Dorsey (2009)
• 
ZDROJ: Brian Solis, CC BY 2.0, wiki

Karel Javůrek

Sociální síť Twitter se snaží zvrátit problémovou situaci – získat větší aktivitu uživatelů a především zaujmout nové. Současný šéf Jack Dorsey všechny ujistil, že „výjimečnost“ v podobě omezení na 140 znaků zůstane i do budoucna, ale je jasné, že je třeba rozšířit další vlastnosti.

Podle posledních čísel ze čtvrtého čtvrtletí minulého roku ale počet měsíčně aktivních uživatelů zůstává stále stejný – 320 milionů. To je ve srovnání s jinými sociálními sítěmi relativně málo – největší Facebook se totiž pyšní 1,44 miliardy měsíčně aktivních uživatelů a to pouze na mobilních zařízeních.

Analytici Morgan Stanley očekávají, že Twitteru se tento trend nepodaří zvrátit a očekávají další propady, což znamená i snížení odhadů a další pokles aktuální ceny akcií.

Twitter bude prezentovat čísla za první čtvrtletí tohoto roku 26. dubna, ale pokud nebudou čísla lepší, lze očekávat další propady akcií. To určitě ovlivní i případný zájem médií a společností, které si na této sociální síti kupují reklamu. S tou se podařilo Twitteru poměrně dobře zvýšit příjem meziročně o 48 % na 710 milionů dolarů za poslední čtvrtletí roku 2015. V prvním čtvrtletí tohoto roku se očekává příjem mezi 595 až 610 miliony dolarů. Stále ale zůstává problém se ziskem, protože celková ztráta od spuštění přesáhla už dvě miliardy dolarů.

Snaha Twitteru získat další příjem ale rozhodně nechybí – nedávno oznámil spolupráci s NFL a díky tomu bude moci streamovat deset zápasů. Zatím není jasné, kolik Twitter za tuto licenci zaplatil, protože i ostatní hráči jako Facebook nebo Amazon měli o licenci zájem. Jde ale spíše o test, který by mohl Twitteru pomoci k získání nových uživatelů – vyřešit ten nejdůležitější problém.

Konkurenční sociální sítě a jejich používání roste mnohem rychleji, respektive jejich aktivita uživatelů – Snapchat, Instagram, Youtube nebo třeba Pinterest, především díky zájmů mladších uživatelů.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!