Zoot posiluje byznys vlastními značkami, investuje čtvrt miliardy

Zoot posiluje byznys vlastními značkami, investuje čtvrt miliardy
18. března 2016 • 06:14
E-shop s módou Zoot očekává z prodeje privátních značek v příštích letech nejméně stovky milionů korun. Další expanzi má letos pomoci investice nejméně čtvrt miliardy korun.

Expanzi tuzemské jedničky internetového trhu s módou Zoot mají podpořit více než dosud privátní značky. Konkrétně to bude nová kolekce dámského oblečení nazvaná Alchymi. Na vlastní značky sázejí rovněž velcí hráči oboru v západní Evropě, například internetový obchod Zalando.

„Letos bychom se rádi přiblížili desetiprocentnímu podílu vlastních značek na celkovém obratu společnosti, v roce 2017 pak jako realistický vidíme patnácti- až dvacetiprocentní podíl,“ uvedl finanční ředitel a spolumajitel e-shopu Zoot Petr Ladžov.

Firma loni zdvojnásobila tržby na 451 milionů korun, letos atakuje miliardu. Nejpozději za čtyři roky má být na pěti miliardách.
Kolekce privátních značek dělají návrháři v Praze, šijí se u dodavatelů v Itálii a částečně i v Česku. „Do budoucna zvažujeme výrobu i v dalších státech v rámci EU, stejně jako rozšíření sortimentu,“ dodala mluvčí Zootu Andrea Burgetová. Již nyní společnost prodává vlastní trička Originál a dámské doplňky a obuv Ojju.

Jedna značka pro všechny

Od značky Alchymi si Zoot slibuje, že bude mít univerzální charakter a na rozdíl od dosavadní řady triček Originál je tak na zahraničních trzích nebude muset přizpůsobovat místním podmínkám. Firma nyní podniká ještě na Slovensku a v Rumunsku.
Současný růst Zootu podpořila před rokem investice 150 milionů od fondu 3T Capital Partners.

Další expanzi má pomoci druhé kolo financování, s nímž firma počítá kolem poloviny letošního roku. Investice by se měla pohybovat nejméně kolem čtvrt miliardy korun. Spolu s Ladžovem společnost ovládají ještě internetoví podnikatelé Ladislav Trpák a Oldřich Bajer.

Móda byla dlouho na okraji zájmu internetových obchodníků hlavně kvůli komplikovanější logistice. Náklady zvyšují hlavně vratky, jejichž podíl na objednávkách dělá desítky procent. Již dva velké projekty Fashion Days a Stilago kvůli tomu minulý rok skončily.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!