V pondělí utratili Češi v e-shopech nejvíc peněz v historii

V pondělí utratili Češi v e-shopech nejvíc peněz v historii
15. prosince 2015 • 18:18
Češi v pondělí na internetu utratili zatím nejvíce peněz. Podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci (APEK) šlo přibližně o 700 milionů korun, tedy o 2,5 až 3,5 násobek tržeb běžných dní. I dnešní prodeje by se mohly blížit k maximu, řekl dnes ČTK výkonný ředitel asociace Jan Vetyška.

„Velký zájem o zboží na internetu nadále trvá, je tedy možné, že také úterní prodeje se můžou přiblížit maximu. Zatím ovšem očekáváme, že pondělní výsledky budou opravdu nejvyšší a tedy 14. prosinec je zatím rekordním dnem v historii české e-komerce,“ uvedl Vetyška. Podle asociace vánoční nákupní horečka vrcholí letos ve dvou týdnech od 8. do 21. prosince. Od 8. prosince do Štědrého dne pak lidé za zboží v e-shopech utratí přibližně šest miliard korun.

Loni dosáhly tržby internetových obchodníků vrcholu v druhém a třetím prosincovém pondělí, 8. a 15. prosince. Češi uskutečnili v obou dnech téměř shodný počet objednávek - 400 tisíc.

Podle vyhledávače slev Skrz.cz přijde druhý vrchol on-line prodejů mezi 21. a 24. prosincem, kdy dosáhnou maxim prodeje zážitkových a pobytových voucherů. „Zájem lidí o vouchery vrcholí rok od roku později. I letos očekáváme, že významná část těchto nákupů bude ještě ve Štědrý den dopoledne. Je to totiž ideální způsob, jak vyřídit dárky na poslední chvíli,“ uvedl už dříve Petr Kováčik ze Skrz.cz.

Silný černý pátek

Silný prodej letos obchodníci i e-shopy zaznamenali v takzvaný černý pátek, který letos připadl na 27. listopadu. Češi podle společnosti Visa zaplatili kartou v kamenných obchodech bezmála 600 milionů korun, což je téměř o třetinu více než před rokem. Za první adventní týden lidé kartami Visa zaplatili přes 3,6 miliardy korun, meziročně o čtvrtinu víc.

Internetoví obchodníci letos čekají silný konec roku. Podle odhadu APEK Češi utratí na internetu za dárky v předvánočním období rekordních více než 25 miliard korun, nejméně o pětinu víc než loni. On-line prodeje ale stále tvoří jen malou část maloobchodu. Podíl internetových obchodů na celkových maloobchodních tržbách byl v ČR loni 7,1 procenta, zhruba stejně jako v sousedním Německu.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!