V boji proti pirátství neděláte dost, vzkazují Googlu britské hudební firmy

Internetová společnost Google nedělá dost pro to, aby z výsledků vyhledávání odstraňovala odkazy na internetové stránky pirátů. Uvedla to britská organizace nahrávacích společností BPI. Provozovatel internetového vyhledávače by podle ní měl svůj postup týkající se odkazů na obsah porušující autorská práva změnit, nebo by jej k tomu měla přimět vláda.

 Sídlo firmy Google
26.3.2016 19:03   |  

Napětí mezi Googlem a hudebním průmyslem kvůli pirátství trvá již nějakou dobu. Google v roce 2012 slíbil, že požadavky na odstraňování odkazů na údajně pirátský materiál zohlední ve svém vyhledávacím algoritmu. Tyto odkazy by se tak teoreticky měly nacházet hlouběji v seznamu výsledků vyhledávání.

Organizace BPI tvrdí, že Googlu od června 2011 ohlásila více než 200 milionů odkazů na obsah porušující podle ní autorská práva. „Nelegální“ výsledky vyhledávání, které Google odstraňuje, ale podle ní „často nahradí jiné nelegální odkazy, což znamená, že legální služby jsou na předních místech ve výsledkách i nadále zatlačovány do pozadí stránkami porušujícími autorská práva“.

Google by měl podle BPI podniknout další kroky na podporu držitelů autorských práv, například zajistit, aby se legální digitální hudební služby mohly objevovat výše v seznamu vyhledávání, nebo automaticky vyřazovat weby, které za nelegální označila britská justice.

Google v odpovědi listu The Guardian uvedl, že svůj algoritmus upravil tak, aby se weby s vysokým počtem žádostí o stažení objevovaly na nižších pozicích ve výsledkách vyhledávání. Firma již dříve uvedla, že vyřazení celých stránek by nebylo efektivní a mohlo by snadno vyústit v cenzuru zákonného obsahu.


Čtěte také:

Google si postaví nové sídlo ve tvaru obřího party stanu

Google hledá v Česku místo pro svá data. Kandidátem je zóna u Prunéřova

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

Majitel Lidlu a Kauflandu chce investovat do řetězců 6,5 miliardy eur

Majitel Lidlu a Kauflandu chce investovat do řetězců 6,5 miliardy eur

Německá maloobchodní skupina Schwarz, která vlastní řetězce Lidl a Kaufland, plánuje investovat letos do obou řetězců zhruba 6,5 miliardy eur (175,6 miliardy korun). Společnost to… více

Komerční prezentace
Mobilní web