Útraty na internetu trhnou rekord, blíží se k 60 miliardám | E15.cz

Útraty na internetu trhnou rekord, blíží se k 60 miliardám

Útraty na internetu trhnou rekord, blíží se k 60 miliardám
ilustrační foto
• 
ZDROJ: (CC BY 2.0) Intel Free Press via Wikimedia
15. listopadu 2013 • 07:40
Nákupy na internetu v Česku dál rostou takovým tempem, že letos by domácnosti mohly v e-shopech utratit až 58 miliard korun, meziročně o čtrnáct miliard korun více. Až 79 procent z 6,5 milionu uživatelů internetu nakoupí nejméně jednou do roka on-line.

Tvrdí to alespoň průzkum o stavu českého e-commerce z projektu serveru Shoptet.cz, podle něhož v Česku funguje na 35 tisíc internetových obchodů. Průzkum vycházel z dat Asociace pro elektronickou komerci a serverů Srovname.cz, PayU, Heureka.cz a vlastního šetření.

Zhruba šestnáct procent z nich nabízí oblečení, čtrnáct procent se věnuje auto moto tematice a jedenáct procent nabízí potřeby pro dům a zahradu. Zákazníci se nejvíce zajímají o elektroniku a kosmetiku, za nimi následuje oblečení.

Obraty na internetu stále rostou. Podle výkonného ředitele služby Shoptet.cz Miroslava Uďana totiž z celkového maloobchodního prodeje e-shopy odkrajují jen pět až šest procent. Svoji roli v tempu růstu může hrát i úroveň jednotlivých obchodů a zkušenost majitelů.

E-shopy z pohledu statistiky
» 6,5 milionu lidí v Česku užívá internet
» 3,6 milionu lidí na něj přistupuje z mobilu
» 57,9 miliardy korun dosáhne letošní obrat e-shopů
» průměrná hodnota objednávky činí 1634 korun
» na objednávku připadá průměrně 1,3 kusu zboží či produktů
» 79 procent lidí nakupuje zboží on-line alespoň jednou do roka
» 43 procent lidí nakupuje on-line několikrát do měsíce
» 53 procent lidí nakupilo on-line na základě doporučení svých přátel
» 47 procent nakupujících volí platbu klasickou dobírkou

Více než polovina e-shopů je založena na komerčním řešení, čtyřicet procent stojí na otevřeném základě a jen osm procent vzniklo individuálně.

„Zhruba osmdesát procent obchodníků neovládá on-line marketing a často jen přežívají. Neustále vznikají nové a nové obchody, ale s krátkou životností. Většinou bez správného přístupu přežijí tak rok,“ uvedl Uďan.

 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!