Úspěch e-shopů vychází z příznivých recenzí jejich uživatelů | E15.cz

Úspěch e-shopů vychází z příznivých recenzí jejich uživatelů

Úspěch e-shopů vychází z příznivých recenzí jejich uživatelů
nakupování, e-shopy, internet
• 
ZDROJ: freedigitalphotos.net

ČTK

Češi se při výběru internetového obchodu stále častěji řídí uživatelskými recenzemi na internetu. Před nákupem si hodnocení ostatních nakupujících přečte až 93 procent internetových uživatelů. Vyplývá to z výzkumu agentury NMS Market Research a srovnávače cen Heureka.cz.

Vedle samotné ceny zboží, na kterou dá téměř třetina nakupujících, patří recenze mezi hlavní kritéria výběru e-shopu. „Hodnocení a zkušenosti uživatelů s e-shopem čte před každým svým on-line nákupem téměř polovina nakupujících. Dalších 44 procent Čechů aktivních na internetu si je přečte v případě, že obchod neznají a ještě v něm nenakupovali,“ uvedl Kamil Demuth ze srovnávače cen Heureka.cz.

Pouze sedm procent uživatelů nepovažuje recenze a hodnocení e-shopu za důležité, proto je vůbec nečte.

„Uživatelská hodnocení a recenze jsou pro čtvrtinu Čechů na internetu na prvním místě při výběru e-shopu. Stejnou váhu má pro uživatele také předchozí vlastní zkušenost s daným obchodem. Silnější faktor je jen cena, která zůstává pro 30 procent zákazníků na prvním místě při výběru obchodu,“ uvedl Michal Osuský z výzkumné agentury NMS Market Research.

Recenze mají podle Martina Svobody z Asociace pro elektronickou komerci svojí váhu, avšak nejsou úplně rozhodující. „Samozřejmě, že pokud se objeví celá řada negativních hodnocení daného obchodu, zákazníci jsou více obezřetní. Nicméně často jsou záporné zkušenosti zveřejněné v recenzích ovlivněné nereálnými očekáváními spotřebitelů,“ řekl Svoboda.

Podle něj je velmi nízká cena zboží v dosud nevyzkoušeném e-shopu pro spotřebitele velké lákadlo, ovšem pokud obchod nepůsobí seriózně a má špatná hodnocení, zákazník si nákup samozřejmě rozmyslí.

„Naopak ani skvělé hodnocení nakupujícího často nepřesvědčí, jestliže vybrané zboží je výrazně dražší než u konkurence. Přiměřeně vyšší cenu však zákazníci v kombinaci s kvalitními a prověřenými službami rádi akceptují,“ dodal Svoboda.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!