Třetina malých českých firem stále nemá vlastní web

Třetina malých českých firem stále nemá vlastní web
8. listopadu 2015 • 13:53
Více než 33 procent malých českých firem nedisponuje vlastní webovou prezentací. Téměř čtvrtina mikropodniků s obratem do 40 milionů Kč považuje vedení firemních stránek za nepotřebné, či zbytečné. Jako hlavní důvod absence vlastní webové prezentace uvádí 37 procent podniků vysoké provozní náklady. Vyplývá to z průzkumu společnosti VSHosting.

Firmy provozují své stránky zejména jako prodejní kanál ve formě internetového obchodu. Rozhraní internetových stránek formou e-shopu, případně možnosti objednávek či komunikace prostřednictvím kontaktních formulářů využívá 41 procent společností.

Pouze jako marketingový kanál, tedy jako zdroj informací o firmě a poskytovaných službách či produktech, využívá vlastní web třetina respondentů. Ve čtvrtině případů slouží dotázaným firemní internetové stránky k oběma účelům. Zástupci firem se domnívají, že uchovávání firemních dat přijde jejich společnost na velké peníze a je proto neefektivní.

„Doba, kdy uchovávání firemních dat stála klienty desítky tisíc korun ročně, je pryč. Hosting nejen firemních dat si dnes může dovolit víceméně kdokoliv. Platby za pronájem prostoru pro webové stránky se v současnosti pohybují v řádech stovek korun za rok za sdílené řešení až po desítky tisíc korun za rozsáhlejší vyhrazená řešení,“ uvedl výkonný ředitel VSHostingu Damir Špoljarič.

VSHosting je v současné době jedním z největších poskytovatelů řízených serverových služeb v České republice a na Slovensku. VSHosting vznikl v roce 2006 a k dnešnímu dni se stará o více než 3000 serverů českých i zahraničních internetových projektů většího významu.

Autor: ČTK
 

Hlavní zprávy

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!