Praotec slevových portálů Groupon se propadá. Odchází z dalších zemí

Praotec slevových portálů Groupon se propadá. Odchází z dalších zemí
18. listopadu 2015 • 16:39
Americkému Grouponu patrně dochází dech. Firma ohlásila další škrty a odchod ze čtyř trhů - Finska, Švédska, Dánska a Norska. Praotec všech slevových portálů kvůli slabým finančním výsledkům letos propustil už 1100 zaměstnanců.

Slevy, kupóny i speciální akce. S tímto konceptem se v roce 2008 založený Groupon dostal na většinu zásadních trhů světa. Časopis Forbes jej svého času označil za jednu z nejrychleji rostoucích firem v historii internetu.

Nyní se však Grouponu příliš nedaří. Společnost se letos stáhla z Maroka, Panamy, Filipín, Portorika, Tchaj-wanu a Uruguaye. O něco dřív oznámila odchod také z Řecka a Turecka. Nyní se Groupon stahuje také ze zmíněných čtyřech skandinávských trhů. Cílem je snížit náklady a opět začít profitovat a stabilně růst.

„Pokračujeme s našich snahách zjednodušit a zefektivnit náš mezinárodní byznys, takže jsme vybrali trhy, které by nám měly pomoci k dlouhodobému růstu,“ uvedla společnost podle webu TechCrunch s tím, že čtyři skandinávské státy to nebudou. Společnost zde skončila k 16. listopadu 2015.

Další ořezávání

Groupon se také zbavil majoritního podílu v Groupon India, který odkoupila společnost Sequoia. Americká firma rovněž za 360 milionů dolarů prodala většinový podíl v TicketMonster na prodej vstupenek.

Groupon stejně jako celá řada amerických firem bojuje se silným dolarem, díky nemuž má nižší příjmy (téměř polovina příjmů Groupon byla mimo země USA). Společnost také čelí konkurenci v podobě Amazonu a Ebaye. Za třetí čtvrtletí dosáhl Groupon zisku EBITDA kolem 56 milionů dolarů při obratu 714 milionů dolarů a celkových prodejích 1,47 miliardy dolarů. V rezervách má firma stále zhruba 228 milionů dolarů.

Autor: pav
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!