On-line prodej drogerie je v Česku teprve v počátcích

Drogerie zůstává jedním z mála segmentů maloobchodu, jehož prodej po internetu je teprve v počátcích. Odborníci ale tomuto sortimentu dávají velký potenciál. Drogistické zboží nabízí v Česku 270 e-shopů, z velkých řetězců s drogerií neprodává on-line žádný. Zcela odlišná situace je v kosmetice, tu nabízí 846 e-shopů, vyplývá z údajů srovnávače cen Heureka.cz.

ilustrační foto
13.3.2016 15:37   |  

On-line prodeje drogerie tvoří asi 0,3 procenta obratu celého on-line obchodu, roste ale o více než 100 procent ročně. „Očekáváme, že reálný boom nastane v horizontu zhruba dvou let, a bude úzce souviset také se vstupem klíčových značek z řad obchodních řetězců,“ uvedl marketingový ředitel společnosti Acomware Ondřej Klega.

Českému trhu nyní dominují řetězce dm drogerie markt, Teta a Rossmann. Ty mají po celé republice více než 1100 prodejen. Ani jeden ale zatím nemá vlastní e-shop. „V současné době se on-line prodává hlavně tzv. těžká drogerie typu pracích prášků. Nicméně celá kategorie drogerie a kosmetiky má na internetu obrovský potenciál,“ uvedl obchodní ředitel e-shopu Rohlik.cz Tomáš Jeřábek.

Acomware: Očekáváme, že reálný boom nastane v horizontu zhruba dvou let

V segmentu kosmetiky a parfémů je situace výrazně odlišná. Češi předloni utratili na internetu za parfémy pět miliard korun a za kosmetiku 4,5 miliardy. Z lidí, kteří využívají internet, kupuje kosmetiku on-line 25 procent, parfémy 24 procent a drogerii 21 procent, vyplývá ze studie Incoma FMCG eShoping.

Češi u parfémů své preference dlouhodobě nemění. Podle e-shopu parfums.cz patří mezi nejprodávanější vůně značek Calvin Klein a Hugo Boss. „Na rozdíl od mnoha jiných oborů je vývoj oblíbeností velmi konzervativní a dlouhé roky se příliš nemění. Jen výjimečně se mezi tyto vůně dostane nějaká novinka, která je schopná se tam i udržet,“ dodal marketingový manažer parfums.cz Radek Ondrášík.

Sortiment kosmetiky pomáhá drogeriím porazit hypermarkety. Čeští zákazníci nakupují drogerii a kosmetiku nejčastěji právě v samoobslužných drogeriích (42 procent domácností), 30 procent v hypermarketech. S odstupem za nimi následují diskonty (12 procent), malé samoobsluhy a supermarkety (shodně šest pct.). Vyplývá to ze studie GfK Drogerie 2015. V čele první pětky obchodníků je dm drogerie markt, následují hypermarket Kaufland, Teta, Rossmann a Penny Market. Největším on-line prodejcem drogerie je Mall.cz.


Čtěte také:

Prodej potravin on-line už je byznys za miliardy

Lékárníci otevírají on-line shopy. Točí se v nich miliardy

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

Chovanec žádá miliardy na zvýšení bezpečnosti. Máte rezervy, reagoval Babiš

Chovanec žádá miliardy na zvýšení bezpečnosti. Máte rezervy, reagoval Babiš

Ministr vnitra Milan Chovanec (ČSSD) požaduje tři miliardy korun navíc na navýšení počtu policistů a boj proti terorismu. ČSSD považuje bezpečnost za prioritu při sestavování… více

Mobilní web