Nejvíce chyb na Facebooku dělají Trumpovi voliči, ukázala analýza

Americká korektorská firma Grammarly provedla rozbor facebookových příspěvků, které napsali příznivci jednotlivých kandidátů na amerického prezidenta. Fanoušci Donalda Trumpa podle jejích výsledků udělali nejvíce gramatických chyb a překlepů.

 Donald Trump
10.10.2015 7:30   |  

Sanfranciská společnost vyvíjející automatickou gramatickou kontrolu zanalyzovala příspěvky fanoušků na devatenácti profilech prezidentských kandidátů. Přišli na to, že republikánští příznivci udělali více chyb než fanoušci demokratů. Mají také chudší slovní zásobu.

Zatímco příznivci Hillary Clintonové udělali v průměru 6,3 chyby na stovku napsaných slov, u fanoušků Donalda Trumpa se tohle číslo dostalo na dvojnásobek – 12,6 chyby. Bohatost slovní zásoby u obou stran analýza měřila v počtu unikátních výrazů použitých v tisícovce napsaných slov. Příznivci demokratů jich použili 300, fanoušci demokratů 245.

Na každém profilu zkoumala korektorská společnost nejméně 180 příspěvků. Jako chyby se počítaly překlepy, špatně umístěné nebo chybějící apostrofy nebo psaní velkých a malých písmen. Z profilů kandidátů vybírala firma Grammarly pouze pozitivně nebo neutrálně laděné příspěvky.

Fanoušci žádného z republikánských kandidátů se neprodrali před příznivce demokratů. V rámci obou stran se ale s klávesnicí nejhůře potýkají voliči těch největších favoritů – příznivci Hillary Clintonové totiž nasekali ve skupině fanoušků demokratů chyb nejvíce.

Do toho se ovšem samozřejmě promítá skutečnost, že v jejich případě pochází příspěvky od nejširší skupiny obyvatelstva. To ovlivňuje i výsledky v rámci stran. Republikáni mají na Facebooku více kandidátů i fanoušků.


Čtěte také:

Trump se v debatě republikánů ocitl v defenzivě, bodovala Fiorinaová

E-mailová aféra Clintonové: Cameron je snob, psal její poradce

Jan Pavec Autor: Jan Pavec redaktor E15.cz

Komentáře

Čtěte také

Majitel Lidlu a Kauflandu chce investovat do řetězců 6,5 miliardy eur

Majitel Lidlu a Kauflandu chce investovat do řetězců 6,5 miliardy eur

Německá maloobchodní skupina Schwarz, která vlastní řetězce Lidl a Kaufland, plánuje investovat letos do obou řetězců zhruba 6,5 miliardy eur (175,6 miliardy korun). Společnost to… více

Komerční prezentace
Mobilní web