Největší fotobanka světa dá blogerům k dispozici většinu své sbírky | E15.cz

Největší fotobanka světa dá blogerům k dispozici většinu své sbírky

Největší fotobanka světa dá blogerům k dispozici většinu své sbírky
Ilustrační foto
• 
ZDROJ: čtk
6. března 2014 • 17:05
Fotobanka Getty Images poprvé v historii umožní lidem bezplatné využívání své obří sbírky fotografií. Firma odmítá, že by tak přiznávala porážku v boji se zloději snímků.

Autorům blogů a náruživým uživatelům sociálních sítí se otevírá cesta k nepřebernému množství fotografií. Getty Images jim totiž umožní zdarma sdílet 35 milionů fotografií ze své šedesátimilionové kolekce snímků, která shrnuje více než stoletou historii fotografie, píše server The Verge.

Getty Images tak radikálně mění svou politiku. Dosud totiž za své snímky požadovala poplatky bez ohledu na způsob využití. Nedokázala ale zabránit neoprávněnému využívání svých snímků, které si lidé mohli stáhnout z internetových stránek zákazníků fotobanky. Když došlo na soudní spory, Getty Images jen obtížně vyčíslovala své škody. Fotografie se totiž většinou objevovaly na blozích či sociálních sítích a jejich autoři z požití snímku neměli žádný zisk.

Fotobanka se přesto brání tvrzení, že přiznává neúspěch. Novinka jí naopak pomůže získat alespoň částečnou kontrolu nad využíváním svých snímků. „Myslíme si, že to našemu podnikání otevírá nové možnosti,“ prohlásil viceprezident Getty Images pro rozvoj a marketing Craig Peters.

Getty Images v roce 2011 koupila společnost PicScout, která vyvinula technologii na sledování snímků na internetu. Díky tomu fotobanka ví, že její fotografie užívají každý den miliony lidí bez oprávnění a bez uvedení autora či vlastníka snímku.

Sdílené snímky ponesou na spodním okraji fotografie jméno autora a logo Getty Images. Snímek bude také obsahovat odkaz vedoucí na web firmy, kde si zájemce bude moci koupit licenci na komerční využití snímku.

Fotobanka využije na sdílení snímků stejný kód, pomocí kterého mohou blogeři sdílet například videa z YouTube či tweety. Peters upozornil na to, že pro YouTube se sdílení videí stalo dalším zdrojem zisků z reklamy, Getty Images se ale podle něj ještě nerozhodla, zda se vydá stejným směrem.

Autor: bru
 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!