Nákupy on-line: Němci a Španělé řeší peníze, Češi a Poláci balíkomaty

O Češích se říká, že si při svých nákupech více než dobře hlídají cenu, za kterou jsou ochotni dané zboží či službu pořídit. Při objednávání zboží z e-shopu je však cena hlavní příčinou výběru jen pro 39 procent z nich. Tvrdí to alespoň průzkum společnosti NetDirect. Podle e-shopu parfums.cz jsou prý na cenu on-line více citliví například Němci či Britové.

Ilustrační obrázek
9.2.2016 13:31   |  

„Německý zákazník ve srovnání s českým vyžaduje výrazně lepší zákaznický servis před objednáním i po něm,” upřesnil marketingový ředitel firmy Radek Ondrášík.

Podle firmy DPD group, která poskytuje dopravní služby, se Němci i na internetu snaží uplatnit postup, který si osvojili z působení diskontních řetězců, tedy vyhledávání a upřednostňování slev. Oblíbeným nástrojem jsou pro Němce cenové srovnávače. Na cenu hodně dají i Španělé, u nich je to prý ale dáno spíše bojem s důsledky ekonomické krize.

„Britové jsou velmi specifičtí ve stylu nakupování. Dá se říci, že je pro ně i často běžný nákup určitým obchodem, kde chtějí mít pocit, že získali víc, než mohli na první pohled,“ míní šéf parfums.cz Michal Zámec. Vyhledávají tak prý často kupony, které pak mohou používat a získat lepší ceny nebo služby.

Češi a Poláci řeší Balíkomaty

Oproti Britům jsou Češi konzervativnější například i v nákupech přes mobilní telefon, byť jejich počet narůstá. Podle průzkumu společnosti NetDirect se podle ceny rozhodují hlavně mladší lidé do 35 let a vysokoškoláci, víc se jí řídí ženy než muži. Češi také berou v potaz rychlost dodání, předchozí zkušenost a možnost nechat si zboží doručit na různá místa.

Právě doručení do takzvaných balíkomatů si velmi oblíbili Poláci. Ti oceňují flexibilitu při vyzvednutí zboží. „Polští zákazníci ale nejsou zdaleka tak citliví na cenu, jak se obecně myslí,“ zdůraznil Ondrášík. Výdejní místa si prý v Česku oblíbily víc ženy než muži. Oproti mužům navíc odkládají vyzvednutí zásilky. „Ženy si svoji zásilku vyzvedávají nejčastěji během jednoho až tří dnů a na výdejních místech oceňují právě možnost vyzvednout si zásilku v době, kdy samy potřebují,“ vysvětlila zakladatelka služby Zásilkovna.cz Simona Kijonková.


Čtěte také:

Průzkum: Češi platí za on-line nákupy včas

Na internetu se protočí miliardy. Češi nakupují v e-shopech stále čatěji

Jan Vetyška: e-shop může mít každý, ale vydělat velké peníze snadné není

E-shop Alza.cz předloníi vydělal téměř půl miliardy korun

 Marek Schwarzmann Autor: Marek Schwarzmann redaktor E15.cz

Komentáře

Čtěte také

Yahoo si kvůli hackerkém útoku vykoledovalo žalobu za nedbalost

Yahoo si kvůli hackerkém útoku vykoledovalo žalobu za nedbalost

Americká internetová společnost Yahoo čelí žalobě v důsledku útoku hackerů, při kterém jí byly ukradeny údaje týkající se minimálně 500 milionů uživatelských účtů. Žalobu podal… více

Mobilní web