Komise spustila platformu pro řešení sporů při nákupech na internetu

Evropská komise spustila nové internetové stránky, které mají za úkol pomoci spotřebitelům a obchodníkům při řešení sporů týkajících se nákupů na internetu. Stížnosti lze prostřednictvím stránek podat pouze ze země EU a to na obchodníka se sídlem v EU. Web je přesměruje k subjektům pro řešení sporů v jednotlivých členských zemích.

nová platforma EU pro řešení sporů s e-shopy
15.2.2016 15:01   |  

„Většina spotřebitelů, kteří při nákupech on-line narazí na problémy, stížnost nepodá, protože si myslí, že celá procedura je příliš zdlouhavá a nevede k žádnému řešení,“ uvedla komisařka pro spravedlnost, spotřebitele a rovnost žen a mužů Věra Jourová. Nová platforma podle ní pomůže zvýšit důvěru spotřebitelů při nákupech on-line a podpoří podniky, které prodávají do zahraničí.

V současnosti je ke stránkám připojeno více než sto subjektů, které řeší spory, ze 17 členských států EU. Chybí zatím například Německo, Polsko, Španělsko, Chorvatsko či pobaltské země. Z českých subjektů, které pomáhají řešit spory zákazníků a obchodníků, jsou na platformě Česká obchodní inspekce, Český telekomunikační úřad a Finanční arbitr. Služby nové platformy nenahrazují možnost obrátit se na soud, upozornila Evropská komise.


Čtěte také:

Banky měsíčně řeší tisíc reklamací plateb. Služba chargeback je na vzestupu

Kontroly e-shopů nedopadají příliš valně

Jak poznat podvodný e-shop

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

Brusel se zastává médií a opět brojí proti Googlu

Brusel se zastává médií a opět brojí proti Googlu

Evropská komise má v současnosti na stole návrh reformy zákonů o autorských právech. V dokumentech, které EU zveřejní v září, se Evropská komise zabývá podporou mediálních domů.… více

Mobilní web