Jeden web na tisíce e-shopů: v Česku se rýsuje unikátní projekt

Provozovatelé platforem sdružujících tisíce internetových obchodů větří šanci na byznys z jejich sloučení do jednoho velkého e-shopu. O štěstí se s „matkou všech e-shopů“ pokusí vývojáři Bohemiasoft. Podobný projekt chystá i cenový srovnávač Heureka.cz.

 ilustrační foto
7.12.2015 8:07   |  

V Česku se rýsuje velký projekt, který má zákazníkům umožnit prostřednictvím jednoho webu nakupovat z několika tisíc internetových obchodů. Za platformou nazvanou Golemos je českobudějovická vývojářská společnost Bohemiasoft. S jejími programy podniká kolem osmi tisíc zejména menších e-shopů s celkovými tržbami přes 4,5 miliardy korun. Půjde o hozenou rukavici hlavně cenovému vyhledávači Heureka. cz a jeho službě Košík.

„Bude to obdoba Alibaby, ale jen pro české zákazníky,“ řekl deníku E15 jeden ze zakladatelů Bohemiasoftu Jaroslav Hansal. Vývojáři očekávají, že právě tímto směrem se bude elektronické obchodování ubírat. „Doba k tomu nazrává. Když s tím nepřijdeme my, tak s tím přijde někdo jiný,“ dodal další spolumajitel firmy Karel Jeřábek.

Od špendlíku po lokomotivu

Z pohledu zákazníka to má být jeden obří nákupní portál se zbožím „od špendlíku po lokomotivu“. Právě šíře nabídky má být zásadní výhodou i proti velkým internetovým prodejcům. E-shopy pod Bohemiasoftem mají v nabídce zhruba deset milionů produktů.

Za platformou Golemos je společnost Bohemiasoft. S jejími programy podniká osm tisíc e-shopů.

Šíří nabídky chtějí jihočeští vývojáři konkurovat také podobné službě Košík největšího tuzemského vyhledávače cen Heureka. Ten u obchodů s certifikátem „Ověřeno zákazníky“ nabízí rovněž nákup přímo z Heureky bez nutnosti klikání mezi jednotlivými prodejci.

„V současné době je zapojeno do Heureka Košíku 1800 e-shopů a zákazníci mohou vybírat z 2,5 milionu produktů napříč všemi kategoriemi zboží,“ sdělil šéf Heureky Tomáš Braverman. V první polovině roku 2016 plánuje s Košíkem expanzi na Slovensko. To je stejné období, na jaké připravuje ostrý start svého projektu také Bohemiasoft. Během prvního roku fungování firma plánuje pokrýt zhruba polovinu svých e-shopů. To znamená obchodníky s tržbami přes dvě miliardy korun.

O reklamním pokrytí nového projektu nyní Bohemiasoft jedná s portálem Seznam.cz. Právě výdaje na reklamu se mohou stát činitelem, který současné majitele přiměje k přizvání investora do projektu.

Golemos i Košík z Heureky ale pod sebou nemají logistiku. To znamená, že balíčky dorazí kupujícímu jednotlivě a v závislosti na přepravcích i v různý čas. „Jsme si vědomi, že je to určitá komplikace, ale zatím to jinak udělat nelze,“ poznamenal Jaroslav Hansal z Bohemiasoftu.

E-shopy využívající software Bohemiasoftu budou mít Golemos nastavený automaticky. Ve druhé fázi vývojáři počítají s jeho otevřením dalším hráčům v elektronické komerci.


Čtěte také:

Přibývá lidí, kteří zneužívají právo vrátit zboží, tvrdí e-shopy

Kup teď, zaplať později: e-shopy vytáhly proti nákupům na dobírku

Daniel Novák Autor: Daniel Novák redaktor deníku E15

Komentáře

Čtěte také

Majitel Lidlu a Kauflandu chce investovat do řetězců 6,5 miliardy eur

Majitel Lidlu a Kauflandu chce investovat do řetězců 6,5 miliardy eur

Německá maloobchodní skupina Schwarz, která vlastní řetězce Lidl a Kaufland, plánuje investovat letos do obou řetězců zhruba 6,5 miliardy eur (175,6 miliardy korun). Společnost to… více

Komerční prezentace
Mobilní web