Jak vydělat na WhatsApp, Viberu a dalších? Přes chatovací roboty

Zejména mladí lidé po celém světě tráví stále více času v rámci populárních mobilních chatovacích aplikací, jakými jsou WhatsApp, Viber a další. Všemožné studie se sice často liší, mnoho z nich ale říká, že právě tyto služby jsou na mobilních strojích oblíbenější a využívanější než tradiční sociální sítě. To je ostatně důvod, proč Facebook za WhatsApp zaplatit 19 miliard dolarů.

 Aplikace WhatsApp (ilustrační foto)
29.7.2014 13:04   |  

Čísla vybraných aplikací mluví jasně. WhatsApp už má půl miliardy uživatelů, čínský WeChat 400 milionů, stejně jako japonský Line. Pak jsou ve hře ještě další služby jako Kik Messenger, Viber, BBM a mnoho dalších, zejména z Asie. Všichni jsou v silné růstové fázi, posilují serverovou infrastrukturu a nabírají uživatele. To stojí hodně peněz a prozatím není úplně jasné, jak vlastně všechny tyto služby budou vydělávat.

Čína má jasno, tam už jsou chatovací mobilní aplikace takovým „internetem v internetu“ – jde přes ně nakupovat, platit, objednávat taxi a mnoho dalšího. Zbytek světa ale tak daleko není a hledá nové cesty. Jednou poměrně nadějnou se jeví boti – naprogramovaní roboti, kteří si dokážou s živými lidmi psát.

Bote, jaké nabízíte služby?

Na pokročilé experimenty upozornil v souvislosti s aplikací Kik Messenger deník The Wall Street Journal. Kik umožňuje firmám a dalším institucím zprovoznění vlastního bota, kterému pak uživatelé Kiku mohou psát. Pokud jste třeba banka, můžete si rozjet bota, který lidem bude odpovídat na otázky ohledně nabízených produktů, bankovních poplatků, půjček a tak dále.

Jde v podstatě o podobný koncept, který se využívá v rámci sítě IRC. V případě mobilních aplikací pro zasílání zpráv by vše ale mohlo začít generovat slušné peníze.

Této vznikající oblasti se začalo říkat chatvertising (spojení slov chat a adevertising, tedy reklama) a Kik už se chlubí prvními čísly – „Kik bot“ údajně denně dostane 1,8 milionu zpráv a boty na této síti využívají čtyři z deseti teenagerů.

Kik a další se proto snaží na tomto principu budovat další produkty. Nástroj BBM od BlackBerry například nedávno spustil službu BBM Channels. Tam uživatelé mohou sledovat jednotlivé firmy a značky a komunikovat s nimi. Stále více populární jsou také „nálepky“ a smajlíci. Firma si jednoduše zaplatí, aby na dané síti bylo možné používat grafiku s jejich motivy. Směřování podobných výtvorů v budoucnu si lze poměrně jednoduše představit.

Využití strojů-programů pro reklamní účely a účely zákaznické péče by se teoreticky v budoucnu mohlo rozjet. IBM v květnu koupila mladou společnost Cognea, pomocí které je možné vytvářet takové specifické asistentky Siri. Tedy v podstatě umělou inteligenci, která dokáže komunikovat se zákazníky, radit jim, pomáhat a vysvětlovat.


Čtěte také:

IBM si koupila vlastní Siri. Umí poznat člověka a komunikovat s ním

Překopání Foursquare je nutné pro jeho přežití, křik je zbytečný

Autor: Jan Sedlák

Komentáře

Čtěte také

JPMorgan: Devizové trhy fungují po brexitu dobře

JPMorgan: Devizové trhy fungují po brexitu dobře

Devizové trhy fungují po čtvrtečním rozhodnutí Britů o odchodu z Evropské unie přes počáteční šok vcelku dobře. Tvrdí to Daniel Pinto z banky JPMorgan Chase, která je největším… více

Komerční prezentace
Mobilní web