Inteligentní e-shopy se prosazují i v Česku. Radí zákazníkům s výběrem zboží | E15.cz

Inteligentní e-shopy se prosazují i v Česku. Radí zákazníkům s výběrem zboží

Inteligentní e-shopy se prosazují i v Česku. Radí zákazníkům s výběrem zboží
ilustrační foto
• 
ZDROJ: Profimedia.cz
4. května 2017 • 16:03

Jak vybrat například nejvhodnější elektroniku i jak ji optimálně využívat. Podobné usnadnění nákupu dosud nabízely pouze nejmodernější e-shopy v Evropě i USA, ale nyní se prosazují i na českém trhu. Inteligentní weby dokážou automaticky vytipovat zákazníky, kteří mají o dané zboží zájem, a posílají jim maily s podrobnými užitečnými informacemi.

Automatizace – klíčový pojem ve světě digitální ekonomiky. Míra automatizace internetových obchodů je přímo úměrná komfortu a rychlosti při nakupování, a v konečném důsledku tedy i úspěchu jednotlivých komerčních webů. Jedním z nejžhavějších trendů provozovatelů e-shopů je proto v posledních letech tzv. marketingová automatizace.

E-shopy letos prudce porostou, brzdí je ale kvalita služeb dopravců

Portály, které ji využívají, už se prosazují i na českém trhu. Jedním z prvních e-shopů je portál společnosti Emos, prodejce spotřební elektroniky, který dodává zboží do obchodních sítí globálních hráčů typu Globus, Kaufland či OBI a současně provozuje přímý prodej koncovým zákazníkům. Právě tento e-shop získal koncem března mezinárodní cenu Kentico Site of the Year 2016.

Autorem obchodního portálu je česká společnost Sprinx Systems. „E-shop je unikátní i v celoevropském kontextu, protože dokáže výrazně zefektivnit prodej nejen koncovým zákazníkům,“ vysvětluje produktový manažer Ondřej Hloupý. Projekt navíc nadále roste do systémového řešení pro dalších pět evropských zemí a využívající sedm jazykových mutací.

E-shopy rekordně rostou

Češi letos utratí v internetových obchodech rekordních zhruba 115 miliard korun, meziročně o pětinu víc. Podíl tuzemské e-commerce na celkovém maloobchodu dosáhne téměř 11 procent. Očekává to Asociace pro elektronickou komerci.

"Růst očekáváme mezi 18 a 22 procenty," uvedl výkonný ředitel asociace Jan Vetyška. Podle nedávné studie společnosti Acomware si tři čtvrtiny českých e-shopů kladou letos za cíl zvýšit obrat, 44 procent nárůst podílu na trhu a 38 procent zvýšit známost značky.

"V letošním roce se bude stále silněji projevovat trend, který nakousl loňský rok - poroste prodej potravin on-line, ruku v ruce s tím, jak se nabídka prodejců bude rozšiřovat do dalších měst České republiky," dodal ředitel srovnávače cen Heureka.cz Tomáš Braverman.

Češi nakupují na internetu nejvíce oblečení, kosmetiku a počítače. Oblečení či obuv si alespoň jednou ročně objedná v e-shopu 49 procent zákazníků. Kosmetický přípravek či parfém si kupuje 39 procent lidí, počítače a notebooky 35 procent.

 

Autor: kra, ČTK
 

Hlavní zprávy

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!