Google v Česku spouští akcelerátor, v EU investuje 25 milionů eur

Do podpory tuzemských firem skrze všemožné akcelerátory, inkubátory a vzdělávací programy se zapojuje také Google. Ten v Česku spouští projekt nazvaný Exportní akcelerátor a má pomoci firmám všech velikostí dostat se na zahraniční trhy. Samozřejmě pomocí digitálních služeb a online marketingu.

Ilustrační foto
8.4.2015 13:28   |  

„Česká ekonomika se dlouhodobě a úspěšně orientuje na výrobu a export fyzického zboží. Díky internetu však v Česku vyrůstá celé nové odvětví zaměřující se na vývoj a distribuci digitálních produktů a služeb, ať již je to software, online hry, nejrůznější webové portály, srovnávače, analytické nástroje nebo e-shopy. A právě těmto firmám bychom rádi pomohli efektivně využívat možností, které pro prodej jejich výrobků a služeb nabízí digitální marketing, a velice prakticky jim ukázali, jak na to,“ vzkazují z českého Googlu.

Také akcelerátor Googlu bude trvat tři měsíce a i on nabídne různé přednášky, workshopy, konzultace, praktické rady a podobně. Zapojí se osobnosti Googlu jako česká šéfka Taťána Le Moigne a další partneři z několika digitálních agentur.

Miliony eur do Evropy

Účast v programu je zdarma, podmínkou je pouze mít produkt, který má reálnou možnost uplatnit se v zahraničí. Na velikosti firmy nezáleží. Registrace do aktuálního kola běží do 15. dubna a Google k programu spustil také samostatný web digitalniexport.cz. Případná další kola prozatím nejsou jistá, bude záležet na úspěchu prvního.

Google má s podobnými akcemi větší plány. Firma chce v Evropě investovat 25 milionů eur do rozšiřování svých výukových aktivit a už dříve oznámila, že chce do roku 2016 vyškolit až milion Evropanů v „základních digitálních dovednostech“.

Internetový obr se obecně v Evropě snaží do podobných akcí investovat. Mimo jiné to totiž platí na evropské politiky. Jde o jistou formu pozitivního lobbingu a vykazování investic. Na zdejším trhu se Google lobbingově už několik měsíců angažuje v Platformě pro internetovou ekonomiku.

Motivací Googlu je také to, že se v rámci Exportního akcelerátoru a digitálního marketingu využívají jeho kanály a služby, což ve výsledku může přinést další příjmy z tradičních reklamních služeb společnosti. Dobře fungující digitální ekonomika je pro Google dobré prostředí. Podpora vlastních reklamních služeb je navíc v době, kdy firmy stále více peníze vkládají zejména do kampaní na Facebooku velice důležitá.

Jenom v Česku Google na internetové reklamě v roce 2013 vygeneroval tržby v řádech nižších miliard korun. Zdejší pobočka nicméně za stejné období hlásí tržby ve výši 199 milionů. To je zdejší přímý prodej, zbytek se fakturuje v Irsku.

Jan Sedlák Autor: Jan Sedlák redaktor E15, Euro a Connect.cz

Komentáře

Čtěte také

OKD zatím nemá žádné nabídky na přímé úvěrové financování

OKD zatím nemá žádné nabídky na přímé úvěrové financování

Vedení těžební společnosti OKD, kterou poslal soud do úpadku, zatím neobdrželo žádné nabídky na přímé úvěrové financování. ČTK to po dnešním jednání vedení firmy s insolvenčním… více

Komerční prezentace
Mobilní web