E-shopy si troufají na kamenné řetězce, Alza a Rockaway chtěly Sportisimo | E15.cz

E-shopy si troufají na kamenné řetězce, Alza a Rockaway chtěly Sportisimo

E-shopy si troufají na kamenné řetězce, Alza a Rockaway chtěly Sportisimo
12. září 2016 • 06:02
Velkým internetovým obchodům narostly svaly natolik, že si troufají přebírat kamenné řetězce. Ukázalo se to také při prodeji sítě se sportovním zbožím Sportisimo. Mezi zájemci se podle informací deníku E15 objevili dva lídři internetového byznysu, společnosti Alza.cz a Rockaway.

Lidé z internetové branže považují expanzi on-line hráčů do kamenného světa za logický krok. „Největší čeští internetoví prodejci rychle vybudovali početnou síť off-line výdejen. Češi si oblíbili osobní přebírání zboží. Možností dalšího růstu jsou klasické kamenné prodejny, které navážou na pozitivní zkušenosti s výdejnami,“ uvedl podnikatel Michal Hardyn, který rozvíjí on-line projekty a start-upy.

Odvolává se na zkušenosti z Anglie. Jen tři z deseti největších e-commerce firem jsou tam čistě internetoví prodejci. „Byla to zajímavá příležitost, o které jsme věděli, ale intenzivně jsme se tomu nevěnovali, soustředíme se teď na aktuální portfolio,“ sdělila mluvčí skupiny Rockaway Michaela Papežová. Ta ovládá Mall.cz a řadu dalších e-shopů.

Eshopy opět táhly maloobchod, tržby v červenci přesto zpomalily růst

Svou účast v tendru na Sportisimo více nekomentovala ani Alza. Tento největší český e-shop, jenž vyrostl na elektronice, se letos pustil právě do sportovních potřeb. „S dosavadním vývojem prodeje sportovního zboží jsme velmi spokojeni. Je to rychle rostoucí segment, ve kterém spatřujeme velký potenciál do budoucna,“ uvedl šéf marketingu Alzy Karel Kučera.

V zahraničí je už průnik e-shopů do sfér mimo internet trendem. Například největší internetový obchod světa Amazon letos oznámil, že ve Spojených státech vybuduje kolem čtyř set knihkupectví. Další internetový gigant Alibaba pocházející z Číny se nedávno stal největším akcionářem sítě čínských obchodních center Intime Retail.

Ex-šéf Mall.cz investuje do roubenek
Zakladatel e-shopu Mall.cz Ondřej Fryc sice stále vkládá peníze do nových technologií a internetu, kapitál už má ale také v jiných sférách. Jeho společnost Spread Capital poslala peníze například americkému výrobci masovo-zeleninových tyčinek Wild Zora. Většinový podíl drží v libereckém staviteli roubenek Tradiční dům. Další Frycovou off-line investicí je výrobce dřevoplastových teras a plotů WoodPlastic z Týnce nad Sázavou.
 

businessinfo.cz

  • Česká firma vyvinula unikátní metodu, která pomáhá rozkládat plasty. Uplatnění najde v Číně
  • Na solárním boomu v Česku vyrostlo množství firem. Teď hledají příležitost v zahraničí
  • Chile: Exportéry láká trh s otevřenou náručí
  • Neplatičů DPH v registru přibývá geometrickou řadou